Ros rebutja la petició d'ERC-Avancem de recusar Òscar Uceda (C’s) com a membre del Consell de Patrimoni de Lleida per partidisme

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem lamenta que l’alcalde de Lleida hagi defensat aquest dijous que Òscar Uceda, cap de llista a les dues últimes eleccions al Congrés dels diputats per Ciutadans, com a membre expert del Consell de Patrimoni de Lleida, de qui ERC n’ha demanat la recusació per partidisme.
Durant la constitució del consell, que ha tingut lloc aquest dijous, el portaveu d’ERC-Avancem, Josep Maria Baiget, ha reclamat que es recusés Uceda ‘per la seva clara vinculació política amb un partit polític, donat que es va presentar com a número u per Ciutadans a les eleccions generals els passats 20 de desembre i 26 de juny’. A més, Baiget ha afirmat que ‘els partits polítics ja són presents al consell, i el nomenament d’Uceda suposa una doble representació per a C’s i una desigualtat respecte els altres grups.’
La proposta d’ERC-Avancem ha comptat amb el suport de la Crida per Lleida-CUP i el Comú de Lleida, però el Paer en Cap ho ha rebutjat, donant suport a l’historiador proposat pel grup municipal de Ciutadans.
Esquerra considera que el Consell de Patrimoni ha de ser un espai de consens i debat argumentat amb l’objectiu de fomentar la conservació i la difusió del patrimoni de la ciutat, lluny d’interessos partidistes o visions històriques esbiaixades marcades per una ideologia concreta.
ERC-Avancem també qüestiona que la llista de membres del consell no s’hagi votat ni s’hagi justificat la idoneïtat dels experts en patrimoni amb la presentació de currículums o bibliografia publicada.
Formen part del Consell de Patrimoni un representant de cada grup municipal de la Paeria i 21 membres proposats pels grups, entre ells, experts de prestigi reconegut com el Doctor en Geografia de la Universitat de Lleida, Ignasi Aldomà, el doctor en Història Medieval Joan Busqueta o l’artista Joaquim Ureña.