El ple aprova les ordenances fiscals amb una baixada de l’IBI insuficient

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem ha votat en contra de les ordenances fiscals, aprovades gràcies a l’acord entre el PSC, PP, CiU i Cs, perquè considera que contemplen una baixada de l’Impost de Béns Immobles del 2% que és insuficient.
El president d’ERC-Avancem, Carles Vega, ha qualificat l’acord com un ‘pacte de dretes, poc ambiciós amb la justícia social’ i ha lamentat que no s’hagin acceptat cap de les esmenes a l’IBI presentades pels grups que no han firmat l’acord, així com tampoc cap proposta sobre bonificacions i ajudes socials en taxes i preus públics.
Vega ha criticat que amb la baixada del 2% la Paeria deixi d’ingressar prop d'1'5 milions d’euros i ha reclamat al govern que expliqui d’on traurà aquest diners i quines mesures compensatòries aplicarà. També ha afirmat que s’ha perdut una oportunitat de donar a les ordenances ‘una funció redistributiva a més de recaptatòria’ i d’exprimir al màxim les possibilitats que ofereix la llei d’hisendes locals, augmentant l’IBI a grans superfícies comercials i indústries de més valor cadastral, una proposta que a més protegiria el petit comerç.
Esquerra ha lamentat que el pacte d’ordenances hagi servit de moneda de canvi per al compte general, que tot i ser igual que el tombat al ple anterior, en aquesta ocasió s’ha aprovat amb els vots del PP. ERC-Avancem, en canvi, ha mantingut el 'no'.
D'altra banda, ERC-Avancem ha votat en contra de la segona modificació de crèdit de l'exercici, d'1'5 milions d'euros, per 'mala gestió', ja que hi ha més de 100.000 euros de més de consums elèctrics, 90.000 euros de despeses postals i més de 500.000 euros de transferència als autobusos que no s'havien pressupostat. En referència a aquests, Vega ha criticat que 'en total la Paeria ha donat a l'empresa concessionària del servei d'autobús 8 milions d'euros, 57 euros per habitant, perquè cada vegada hi ha més gent que puja gratis al bus, sobretot amb la T-Temps, una mesura electoralista que no té en compte la renda dels jubilats.'

Declaració de compra ètica i sostenible
D'altra banda, ERC-Avancem ha demanat al govern que deixés sobre la taula el plec de clàusules administratives i tècniques i inici de la licitació per a la contractació del servei del pla d'actuacions subsidiàries en edificis i solars perquè no inclou criteris de contractació ètica i sostenibles recollits en la declaració institucional aprovada al ple de febrer a proposta d'Esquerra. Finalment no s'ha acceptat la proposta i s'ha aprovat el plec, malgrat el vot contrari d'ERC-Avancem.
El regidor republicà Josep Maria Baiget ha qualificat 'd'entabanada' per insuficient una esmena d'última hora presentada per l'equip de govern i ha reclamat a l'alcalde 'concordança entre el que diu el Paer en Cap als actes públics, el que s'acorda al ple i el que es fa.'

Prec conjunt
Els grups d'ERC-Avancem, CiU, Crida, PP i Comú han fet un prec conjunt a petició de la Cambra de Comerç demanant a l'equip de govern que agilitzi el plec de condicions per fer l'estudi i el pla estratègic comercial de la ciutat i hi disposi una partida pressupostària.