Vega insisteix que cal treure els noms franquistes dels carrers de Lleida en l'homenatge a les víctimes del bombardeig feixista al Liceu Escolar

El grup municipal Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem a la Paeria ha tornat a reclamar aquest dimecres que es retirin els noms franquistes del nomenclàtor de Lleida per reparar la memòria històrica. Ho ha fet en l’acte d’ERC de commemoració dels 79 anys del bombardeig feixista al Liceu Escolar, el 2 de novembre de 1937, en què van morir mig centenar d’alumnes.
El president del grup, Carles Vega, ha afirmat durant l’ofrena floral al monument ‘Memòria, dignitat i vida’ que l’acte en record a la massacre del Liceu és ‘per fer justícia històrica i per reparar la memòria de les víctimes d’un bombardeig fet per forces feixistes’ però també per denunciar que ‘a Lleida encara tenim noms franquistes als nostres carrers i moltes coses a fer per reparar la memòria històrica.’
ERC-Avancem va reclamar a l’equip de govern fa gairebé un any que es canviessin les plaques dels carrers que tenen noms vinculats al règim franquista i al cop d’estat de 1936, però el debat es va tancar en fals després de la creació d’un comitè d’experts que va deixar en mans de la Paeria la decisió de retirar o no els noms. ERC-Avancem va demanar la convocatòria de la Comissió de Carrers fa un mes però el govern municipal encara no ha posat data.
L’acte d’homenatge al liceu Escolar, organitzat per la Secció Local i la Federació Regional d’Esquerra Republicana de Catalunya, ha tingut lloc a l’avinguda Blondel de Lleida, davant l’espai on hi havia el Liceu Escolar.
A l’homenatge també hi ha assistit una supervivent del bombardeig i càrrecs electes i orgànics d’ERC, entre ells, els regidors d’ERC-Avancem a la Paeria, la diputada al Parlament Montserrat Fornells i el diputat al Congrés Xavier Eritja.
El Liceu Escolar va ser fundat l’any 1906 pels mestres Frederic Godàs i Victorina Vila i va ser la primera escola lleidatana inscrita dins el moviment de l’Escola Nova.