La Paeria actualitzarà l’Ordenança sobre la protecció, la tinença i la venda d’animals a proposta del grup municipal ERC-Avancem

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem ha proposat a la Comissió informativa de polítiques de la gestió i promoció de la ciutat i la sostenibilitat de novembre la revisió de l’Ordenança sobre la protecció, la tinença i la venda d’animals de Lleida, aprovada l’any 2007, amb l’objectiu de millorar la protecció, el control i la qualitat de vida dels animals. La proposta ha rebut el suport de tots els grups municipals, que han acordat començar el procés de revisió la primavera de l’any vinent.
ERC-Avancem considera que cal adaptar l’ordenança a la realitat social actual de la ciutat perquè, des de la seva aprovació, fa gairebé una dècada, ha augmentat significativament el nombre de mascotes i animals de companyia, així com també la sensibilitat i el respecte de la ciutadania cap a ells.
Segons els republicans, una de les qüestions que caldria millorar amb la nova ordenança és intensificar el control per a la tinença de gossos potencialment perillosos, entre altres, garantint l’ús correcte del morrió.
També proposa la creació d’un registre de maltractaments d’animals en col·laboració amb el Col·legi de Veterinaris i revisar el quadre de sancions.
D’altra banda, el grup d’Esquerra a la Paeria demana garantir, de forma més concreta del que es recull a l’ordenança actual, la dignitat dels gossos lligats en masies o tancats en balcons.
Per últim, demana una ampliació dels horaris d’atenció del Centre d’Acollida d’Animals de Companyia (CAAC) per accelerar el retorn dels animals que s’hi porten i per fer possible la recollida en caps de setmana.
ERC-Avancem planteja que l’actualització de l’ordenança es treballi en una comissió formada per representants dels grups municipals, grups animalistes i la Guàrdia Urbana.