El grup municipal ERC-Avancem adverteix que el govern impulsa Torre Salses amb diverses actuacions

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem denuncia que l’equip de govern està fomentant el projecte comercial de Torre Salses amb la modificació puntual del pla parcial d’ordenació SUR 42 i la posada a la venda de terrenys en aquest sector, malgrat que encara hi ha pendent l’estudi d’impacte socioeconòmic que la Paeria va acordar fer amb les entitats comercials de la ciutat.
ERC-Avancem considera que la modificació parcial al SUR 42 de la qual aquest divendres s’ha informat a la Comissió informativa de polítiques de la gestió i promoció de la ciutat i la sostenibilitat és una modificació encoberta del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) i que, per la repercussió que suposarà el projecte comercial a la ciutat, seria més raonable que s’hagués d’aprovar al ple i no a la Junta de Govern Local.
A més, el grup republicà considera que treure a licitació per un import de poc més d’1 milió d’euros 22 parcel·les per la construcció d’habitatges al SUR 42, al costat d’on es preveu fer-hi el complex comercial, és malvendre patrimoni municipal, ja que si finalment es fa el projecte d’Eurofund el preu dels terrenys pujarà de forma notable i es fomentarà l’especulació.

Contractació ètica i sostenible
D’altra banda, ERC-Avancem ha tornat a reclamar que s’incloguin criteris ètics i sostenibles al plec de clàusules de totes les contractacions públiques per fomentar una política activa de foment de l’ocupació entre els col·lectius més desfavorits i de protecció del medi ambient, tal com va aprovar l’Ajuntament de Lleida en una declaració institucional el passat mes de febrer a instàncies del grup republicà.
En concret, ha demanat que es tinguin en compte aquests criteris en el plec de clàusules per a la contractació del servei de manteniment, conservació i millora de voreres i Brigada d’Acció Immediata, al qual només s’hi ha inclòs alguna referència testimonial i insuficient.
Avui ERC-Avancem també ha demanat la inclusió de clàusules ètiques i sostenibles al contracte per un servei d’ofimàtica que ha passat per la Comissió informativa de gestió dels recursos. Així mateix, dimecres també ho va reclamar a la Comissió informativa de drets a les persones d’aquets dimecres respecte als contractes d’il·luminació, so i infraestructures per a les festes majors.