El grup municipal ERC-Avancem insta a fer el Pla Estratègic de Cultura amb un procés participatiu com va aprovar el ple

Grup Municipal
Foto: Ajuntament de Lleida
El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem presentarà a la propera Comissió informativa de polítiques de drets i serveis a les persones, per a la política cultural, de l’educació, esports i de la participació un prec instant el govern de la Paeria a endegar un procés participatiu per elaborar el Pla Estratègic de la Cultura de la ciutat, tal com s’especificava en una moció aprovada per unanimitat al ple del mes d’octubre.
ERC-Avancem proposa que en l’elaboració del pla hi participin entitats, associacions del sector i les diferents forces polítiques de la ciutat amb l’objectiu que es posi en valor la cultura des de totes les seves vessants i perspectives. També recorda que el Pla estratègic ha d’incloure l’actualització del Pla de Museus de la Ciutat.
De fet, el segon punt de la moció, inicialment presentada per ERC-Avancem i finalment consensuada amb la resta de grups municipals, recull: “L’Ajuntament Lleida endegarà la redacció d’un Pla Estratègic de la Cultura a la ciutat de Lleida, que analitzarà i definirà quines han de ser les línies d’actuació en matèria cultural. La seua redacció es farà a través d’un procés participatiu.”
El grup republicà lamenta que l’equip de govern torni a incomplir una vegada més els acords i compromisos presos, ja que el passat 21 de desembre va treure per sorpresa a licitació la redacció del Pla Estratègic de Cultura per 17.500 euros sense IVA, amb només una setmana per presentar ofertes enmig de les vacances de Nadal i sense tenir en compte amb la moció aprovada ni els serveis tècnics municipals.
Per això el grup d’Esquerra preguntarà a la comissió per quins motius s’externalitza la redacció del pla i no la fan els propis tècnics de la regidoria. També demanarà per què no es fa un procés participatiu com va aprovar el ple.
Així mateix, ERC-Avancem assenyala que cal consensuar la definició de la política cultural de la ciutat, i fixar-ne els objectius i les estratègies per assolir-los.