El grup municipal ERC-Avancem reitera que el govern de la Paeria incompleix la declaració de contractació ètica

Grup Municipal
El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem ha tornat a reclamar a l’equip de govern de la Paeria la inclusió de clàusules ètiques i sostenibles en la compra i contractació pública durant la sessió del plenari del Consell de Benestar i Acció Social de Lleida.
La regidora Núria Marín ha recordat que el govern del PSC incompleix la declaració institucional aprovada pel ple al febrer a proposta del grup republicà per prioritzar la compra de productes i la contractació d’empreses èticament responsables, és a dir, que defensin el respecte als drets laborals, els valors solidaris, la inserció laboral de persones i col·lectius amb especials dificultats d’inclusió laboral i les que estiguin en contra de l’explotació infantil, el treball forçós, la discriminació, la desigualtat social i la degradació del medi ambient.
El grup d’Esquerra no entén les reticències del govern per complir la declaració acordada i ha alertat que el propi Consell de Benestar i Acció Social de Lleida ja fer una proposta en aquest sentit l’any 2014 i fins i tot es va crear un grup de treball anomenat “grup intern de responsabilitat social”, sense que se n’hagi donat a conèixer el resultat.
Marín ha lamentat que un any després d’aprovar la declaració institucional, els plecs de contractació només tenen en compte alguna clàusula social en cas de desempat però ha reiterat que han de formar part del plec general de condicions. ERC-Avancem també defensa que la incorporació d’aquestes clàusules s’han de fer des dels serveis tècnics i no pas amb la creació de cap comissió.
D’altra banda, ERC-Avancem ha demanat a la Comissió de drets de les persones una política proactiva en responsabilitat social per part de la Paeria, que actualment es redueix a l’impuls dels Premis Candi Villafañe, dels quals avui s’ha presentat l’informe dels projectes concursants.