El grup municipal d’ERC-Avancem denuncia que la Paeria es va gastar 10.000 euros per promocionar l’arquitecte del Museu del Clima a Venècia

Grup Municipal
El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem preguntarà a l’alcalde de Lleida en el ple de divendres per què l’Ajuntament de Lleida es va gastar 10.000 euros pel patrocini de l’arquitecte Toni Gironès per la presentació del Museu del Clima de Lleida a la Biennal de Venècia, que va tenir lloc del maig al novembre del 2016.
ERC-Avancem vol saber quins conceptes inclou la despesa autoritzada per Ros en un decret del 14 de desembre a nom de l’arquitecte. Considera que es tracta d’una xifra molt elevada, sobretot tenint en compte que el viatge i l’allotjament de dos dies del Paer en Cap van costar 650 euros, segons va explicar ell mateix al ple del mes de maig en resposta a les preguntes dels republicans.
El grup d’Esquerra també demana conèixer el retorn que ha suposat per a la ciutat de Lleida aquesta despesa. Així, assenyala que a la presentació que el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya va fer a la seva pàgina web dels projectes catalans participants a la Biennal de Venècia no s’anomena el Museu del Clima de Lleida. La ressenya sí que recull, en canvi, els projectes de l’Hospital Transfronterer de la Cerdanya, el Centre de Repartiment d’Aliments de Campclar, la Rehabilitació mediambiental dels marges del Llobregat, el Teatre Atlàntida de Vic, la Torre Júlia, l'aparcament de Saint Roch a Montpeller i Can Batlló.