El grup municipal ERC-Avancem titlla de ‘frau’ la reunió extraordinària del CNC i demana la dimissió de Peris

Grup Municipal
El conseller del Centre de Negocis i Convencions (CNC) representant del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem, Carles Vega, ha denunciat que el Consell d’Administració extraordinari del CNC celebrat aquest dimecres a petició d’ERC-Avancem, PDECAT i la Crida per Lleida-CUP per la situació de la Llotja ‘ha sigut un frau perquè no se’ns ha facilitat la informació econòmica que vam demanar i, per tant, no tenia cap sentit.’
Durant la reunió, Vega ha demanat la dimissió del conseller delegat, Rafel Peris, ‘per la falta de consideració i sensibilitat cap als altres consellers i sobretot perquè davant de la incapacitat de negoci i viabilitat de la Llotja no ha sigut capaç de revertir la situació i ha hagut de ser l’empresa concessionària la que ha dimitit’.
De totes maneres, Vega ha celebrat que ‘fruit de les pressions dels quatre grups de l’oposició que divendres presentem mocions sobre la gestió de la Llotja, Peris s’ha compromès a fer un pla d’empresa i un pla estratègic de viabilitat, tot i que sense data.’
ERC-Avancem exigeix que aquests plans es facin amb celeritat, així com la reclamació a l’empresa concessionària dels 300.000 euros impagats en concepte de cànon i la confiscació de la garantia de 150.000 euros, amb l’objectiu de redirigir la situació de la Llotja el més aviat possible. Cal recordar el grup republicà ja havia demanat a finals d'any la rescissió de la concessió amb La Llotja S.A. per imcompliment del contracte.
A partir de l’1 de març, el CNC assumirà la gestió del Palau de Congressos i el Teatre de la Llotja, excepte el servei de restauració, que s’haurà de treure a licitació.
Vega ha insistit que ‘cal replantejar el model de gestió de la Llotja’ i ha recordat que ‘les pèrdues acumulades des de l’any 2010 són de prop de 8 milions d’euros.’
ERC-Avancem defensarà divendres una moció al ple de la Paeria en què demana la dimissió del conseller delegat, el cobrament del deute i la garantia a l’empresa concessionària, un estudi de la situació econòmica i financera, una auditoria de l’estat de les instal·lacions i equipaments, la simplificació de la trama d’organismes i la dissolució de les fundacions que operen a l’entorn de la Llotja, un pla estratègic i tecnològic, un pla d’acció anual i un sistema d’anàlisi de resultats per controlar-ne l’execució.