El ple aprova un pla de viabilitat i una auditoria de la Llotja però PSC, C’s i PP eviten la dissolució de fundacions i la dimissió de Peris

Grup Municipal
El ple de la Paeria ha aprovat la moció del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem que insta el Centre de Negocis i Convencions a reclamar el cobrament del deute contret per l’empresa concessionària i a confiscar la garantia, així com a fer un estudi de la situació econòmica i financera, una auditoria de l’estat de les instal·lacions i els seus equipaments, un pla d’empresa, un pla estratègic i tecnològic, un pla d’acció anual i un sistema d’anàlisi de resultats per controlar-ne l’execució.
També ha prosperat el punt que demanava aclarir, en el termini d’un mes, l’activitat congressual i teatral real de la Llotja, malgrat la negativa del PSC i C’s.
En canvi, els vots contraris del PSC, C’s i PP han impedit que tiressin endavant dos punts de la moció republicana, els que exigien la dimissió del conseller delegat, Rafel Peris, per mala gestió, i que se simplifiqui la trama d’organismes que operen a l’entorn de la Llotja, procedint, entre altres coses, a la dissolució de la Fundació del Paisatge Urbà i a la Fundació Teatre de la Llotja, per la seua inoperativitat.
El president d’ERC-Avancem, Carles Vega, ha advertit que cal ‘replantejar el model de gestió de la Llotja perquè ha estat un fracàs’ i ha recordat que ‘les pèrdues al 2017 són d'1'2 milions d’euros i al 2018 la previsió és de 9 milions d’euros’.
També ha demanat la dimissió o destitució de Peris per ‘falta de consideració cap a la resta de consellers del CNC, manca d’informació i la incapacitat de revertir la manca de viabilitat de la Llotja’ i ha denunciat ‘l’entramat d’organismes al voltant de la Llotja sense treballadors, que no se sap com funcionen ni quina és la seva funció.’
Pel que fa a la resta de mocions sobre la Llotja, ERC-Avancem ha votat a favor de totes amb l’objectiu de posar llum a l’opacitat que envolta la gestió de l’equipament. Entre altres punts, s'han aprovat l'elaboració d'una due diligence i sol·licitar al CNC que inicïi els mecanismes necessaris per exercir el dret de reversió del solar annex a la Llotja. Només la moció de la Crida ha estat rebutjada pel ple en la seva totalitat.

Mocions
D’altra banda, el PSC s’ha quedat sol defensant la seva moció sobre l’impuls del català i la resta de llengües oficials a l’estat espanyol, una iniciativa del PSOE al Congrés. ERC-Avancem hi ha votat en contra per ‘partidista, oportunista i tendenciosa’ i ha acusat el PSC d’intentar ‘fer una operació neteja’ després de donar llum verda a la proposta de C’s d’imposar el castellà en els tràmits que es fan des de la pàgina web de la Paeria.
Pel que fa a la resta de mocions, ERC-Avancem ha donat suport a la moció de l’Associació Futur per abordar els casos de famílies gitanes que viuen en situació d’ocupació irregular d’habitatges per manca de recursos i els problemes de civisme. En canvi, ha votat en contra de la moció de Mariola en Moviment. El grup republicà defensa el dret a l’empadronament, però també que hi hagi un informe social previ. Cap de les dues mocions s’ha aprovat.
El grup d’Esquerra també ha votat a favor de la moció per recuperar el parc de les Basses amb celeritat.
A la moció de C’s –que no ha prosperat-, els republicans han votat a favor de la petició de destitució del president de la Federació de Municipis de Catalunya, Xavier Amor, per estar investigat pel cas mercuri. Però ha votat en contra de revisar la continuïtat de la Paeria a la federació.

Medalla pòstuma a Elvira Godàs
D’altra banda, el ple de l’Ajuntament de Lleida ha aprovat concedir 22 places i medalles per mèrit educatiu, esportiu i solidari a persones o entitats, entre elles, la medalla, a títol pòstum, a la mestra republicana a l’exili Elvira Godàs, a petició del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem.
ERC-Avancem celebra que la Paeria commemori així el centenari del naixement de la pedagoga lleidatana -filla dels impulsors del Liceu Escolar- i se sumi així als actes d’homenatge organitzats recentment per ERC i les JERC de Lleida.

Decrets
Pel que fa als decrets d’alcaldia, ERC-Avancem ha denunciat que el Cap de Gabinet d’Alcaldia autoritzi les hores extres de personal, ja que això incompleix les bases d’execució del pressupost de la Paeria.