El grup municipal ERC-Avancem insta a actualitzar el reglament de participació ciutadana abans de fer pressupostos participatius

Grup Municipal
El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem considera que la proposta de pressupostos participatius presentada aquest divendres pel govern de la Paeria no és creïble ni coherent i reclama que primer s’actualitzi el reglament de participació ciutadana, que està en procés de revisió.
ERC-Avancem afirma que hi ha poca claredat en el procediment des del punt de vista metodològic i que aquest any no hi haurà temps d’aplicar els projectes triats, ja que les votacions no es faran fins a l’últim trimestre.
A més, recorda l’experiència fallida i el nul compromís del govern del PSC en el compliment de les propostes d’anteriors processos participatius com les audiències públiques del Museu Morera i les Basses, així com la incapacitat de la Regidoria de Participació Ciutadana per actualitzar i consensuar el reglament municipal.
El grup també ha criticat que, com ja és habitual en l’actual equip de govern, els projectes es presenten abans als mitjans de comunicació que als grups municipals, als quals no s’ha donat cap informació.
Per últim, ha destacat la dificultat de portar a terme la proposta tenint en compte els problemes d’accés a la informació actualitzada dels pressupostos i la seva execució per part de la ciutadania. En aquest sentit, ha denunciat que al Portal de la Transparència de la Paeria només hi apareix part del pressupost del 2016, mentre que la informació sobre el 2017 és inexistent.
De fet, a la Comissió de la Transparència celebrada avui mateix ERC-Avancem  ha reclamat que s’actualitzi el Portal de la Transparència.