ERC-Avancem denuncia que el tancament dels comptes de la Paeria està sobredimensionat per l’incompliment de l’Acord de Pressupost

Grup Municipal
El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem lamenta que, malgrat que el Pressupost 2016 era realista i realitzable, l’equip de govern de la Paeria n’ha fet una mala execució, com demostra que encara hi ha més d’un milió d’euros de l’Acord de Pressupost pendents d’executar.
El president d’ERC-Avancem, Carles Vega, considera que el romanent de tresoreria amb el qual es tanca l’exercici comptable, de prop de 5 milions d’euros, ‘està sobredimensionat i no se n’ha de fer una valoració triomfalista, tenint en compte que inclou al voltant d’un milió d’euros per l’incompliment de l’Acord de Pressupost.’ Algunes de les inversions pactades amb el grup republicà que encara no s’han fet hi ha la recuperació del parc de les Basses, la millora dels mercats municipals de Balàfia i Fleming o el Pla d’Acció Social i Comunitària a la Mariola i el Centre Històric, entre altres.
Vega també ha destacat que ‘la liquiditat de la Paeria ha millorat perquè la Generalitat ha pagat 6 milions del deute que tenia amb l’Ajuntament, una reducció considerable gràcies a la gestió econòmica d’Esquerra al govern de Catalunya.’
Pel que fa al reconeixement de crèdit, d’1’5 milions d’euros, Vega afirma que ‘és encara excessiu, en part, perquè ha de fer front al pagament de la gestió d’aparcaments d’EYSA dels darrers mesos de l’any passat i es preveu un fons per a enguany, fruit de l’incompliment del PSC d’assumir-ne la gestió directa.’ ‘A més, incomprensiblement, torna a incloure 300.000 euros en manteniment i subministraments de serveis com electricitat i gas i 70.000 euros no pressupostats en festes’, ha afegit Vega.
Malgrat això, ERC-Avancem valora positivament que el reconeixement de crèdit sigui inferior a l’any anterior, i atribueix el canvi de rumb del govern a la moció de reprovació que va prosperar la primavera passada, que exigia millor gestió econòmica i reconeixements de crèdit menors per als propers exercicis.
El tancament del Pressupost 2016 es votarà al proper ple, que se celebrarà el 31 de març.