ERC-Avancem demana l’obertura immediata del centre de dia de Santa Clara i una línia d’ajuts per al copagament

Grup Municipal
El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem ha reclamat a l’equip de govern de la Paeria que liciti les 12 places concertades per la Generalitat per al centre de dia de Santa Clara i que obri una línia d’ajuts perquè els veïns del Centre Històric puguin fer front al copagament.
ERC-Avancem denuncia que, malgrat que les obres estan acabades des del 2015 i l’any passat ja hi havia dotació pressupostària, el govern municipal manté l’edifici tancat i sense ús.
El govern municipal ha presentat aquest divendres a la Comissió de drets de les persones una sol·licitud a la Generalitat per demanar una ampliació de fins a 30 places concertades a Santa Clara i també al centre de dia dels Magraners.
ERC-Avancem hi ha donat suport, però ha reclamat l’obertura immediata de l’equipament del Centre Històric i ajudes per pagar els 400 euros aproximadament que ha de pagar cada usuari. Cal tenir en compte que una plaça al centre de dia costa uns 1.600 euros i que la Generalitat es fa càrrec de 1.200 euros.
El grup republicà també ha demanat garanties que el transport adaptat pugui arribar en condicions òptimes al centre de Santa Clara, ja que està situat en un carrer molt estret del Centre Històric i de difícil accés.