ERC-Avancem vota en contra de la modificació del Pressupost per al 2017

Grup Municipal
El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem ha votat en contra de la modificació del Pressupost per al 2017 a la Comissió de Gestió de Recursos d’aquest dimecres. La votació definitiva es farà al proper ple, el 31 de març.
El president del grup, Carles Vega, considera que ‘el govern de la Paeria és poc ambiciós, ja que disposen de 5’1 milions d’euros de romanent de tresoreria però, en canvi, només consignen al pressupost d’aquest any 1’4 milions’. En aquest sentit, s’ha mostrat convençut que hi haurà més modificacions de pressupost en els propers mesos com a conseqüència de la ‘manca de planificació’.
Així mateix, Vega ha lamentat que ‘la modificació del pressupost es limita a pagar el les factures pendents, quan s’hauria pogut aprofitar per augmentar la inversió social o les partides destinades al manteniment dels carrers i la millora de la ciutat.’
A més, el govern municipal ha consignat més de 800.000 per a la zona blava que no estaven pressupostats. Com ja va criticar ERC-Avancem la setmana passada, ‘aquesta partida demostra que el PSC preveu continuar incomplint la promesa d’assumir la gestió directa del servei’, tal com va pactar amb els republicans en l’Acord de Pressupost per al 2016.
Pel que fa al reconeixement de crèdit, de moment ERC-Avancem s’ha abstingut per manca d’informació sobre algunes despeses.

Contractació pública ètica
D’altra banda, el grup d’Esquerra ha fet un prec per instar la Junta de Govern Local a donar més pes a les clàusules socials i ètiques en la contractació del subministrament per llicència, manteniment, assistència tècnica i serveis associats d’una aplicació informativa per a la gestió integral dels Recursos Humans de la Paeria.
Considera que tenir en compte criteris socials en només 4 de 199 punts és irrellevant i ha tornat a exigir l’aplicació de la Declaració institucional per a la Contractació Pública Ètica i Sostenible aprovada pel ple fa més d’un any a instàncies d’ERC-Avancem.