ERC vol un centre cultural i artístic al xalet dels Camps Elisis i un Pla d’Usos de l’entorn

Grup Municipal
El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem i la secció local d’ERC a Lleida proposen que el xalet dels Camps Elisis esdevingui un centre cultural i artístic popular destinat a l’ensenyament, la creació i la difusió de diferents disciplines. També demanen que, aprofitant la consulta ciutadana sobre l’edifici, s’elabori un Pla d’Usos dels jardins del voltant, ja que consideren que s’ha de plantejar com un projecte integral.
El Pla d’Usos hauria de definir quins esdeveniments i activitats es poden fer a l’espai dels Camps Elisis que hi ha a l’entorn del xalet, bàsicament la zona de la glorieta, els jardinets i la font, que s’haurien de tenir en compte a l’hora de la planificació del futur de l’equipament. En aquesta zona es podrien organitzar activitats noves o bé altres que ja es fan però que estan disseminades per la ciutat, com són el Mercat d’Antiguitats i Col·leccionisme de Lleida o activitats i tallers de la Festa Major.
Un dels objectius és dinamitzar la part més atractiva però infrautilitzada del parc públic, millorar el pavelló de l’Antorxa i augmentar el nombre d’activitats que s’hi fan i reobrir l’espai de la piscina.
Pel que fa al xalet, Esquerra defensa que sigui un espai polivalent, obert, accessible i dinamitzat per la ciutadania, que aculli de forma permanent processos de desenvolupament cultural concertats amb les persones, entitats i associacions de Lleida. Un espai adreçat a tots els públics: infants, joves, adults i gent gran.
En aquest sentit, proposa que l’edifici es destini a la preservació, transmissió i foment de mostres artístiques i culturals. Per aquest motiu, demana que es donin totes les facilitats per a l'ensenyament i la pràctica de les diferents expressions culturals, així com per realitzar la difusió, formació, capacitació, investigació, organització i suport a la creació artística, donant cabuda a tallers en diferents àrees artístiques com són dansa, teatre i narració oral, música, arts plàstiques, literatura, entre d'altres.
Així, podria incorporar biblioteques, ludoteques, auditori, tallers culturals de danses, música, arts plàstiques, teatre i altres activitats gratuïtes o a preus accessibles: Ball del Vermut, audicions de formacions musicals emergents, conferències, presentacions, xerrades, etc.