ERC-Avancem denuncia avaries contínues en màquines de zona blava i demana millor manteniment

Grup Municipal
El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem reclama al govern de la Paeria que, mentre no es resolgui el canvi de model de gestió de la zona blava, vetlli pel bon funcionament del servei i que insti l’empresa concessionària a fer un manteniment més exhaustiu de les màquines expenedores de tiquets.
El grup denuncia que nombroses màquines estan reiteradament fora de servei o tenen avaries, la majoria relacionades amb la lectura de targetes de crèdit. Les incidències es repeteixen sobretot durant la segona meitat de mes. Segons les queixes d’alguns veïns, hi ha barris com la Zona Alta i el Centre Històric en què el mal funcionament de les màquines és habitual.
De fet, ERC-Avancem ha constatat que només aquest dimarts a primera hora del matí hi havia 6 aparells al voltant de l’antic edifici de Magisteri que no acceptaven el pagament amb targeta per “errada en la lectura”.
El passat 16 de març el grup ja va denunciar manca de manteniment del servei, però davant la manca de resposta, al ple d’aquest divendres farà un prec a l’alcalde de Lleida perquè ho resolgui.
Cal recordar que a finals d’abril farà un any de la pròrroga de la concessió del servei d’aparcament, grua i dipòsit de vehicles a l’empresa Eysa i que el govern municipal es va comprometre a remunicipalitzar el servei dins l’Acord de Pressupost per al 2016 amb ERC-Avancem.

Comptadors segregats a la Bordeta
D’altra banda, els republicans faran un altre prec a alcaldia per tal que la Paeria faci immediatament els tràmits i obres necessaris per segregar, amb comptadors separats, la comptabilització i posterior cobrament dels consums d’aigua de la Comunitat de veïns del carrer Sant Jaume número 1 del barri de la Bordeta, on hi ha ubicada la Llar de Jubilats.
Ja fa un any que els veïns reclamen a l’Ajuntament el pagament puntual del consum d’aigua corresponent a la llar, una compensació per les despeses assumides fins ara i el cost de la col·locació dels comptadors individuals.
El gener de 2017 el govern municipal va comprometre’s, a instàncies del grup d’Esquerra, a resoldre el conflicte en breu, però segons els veïns encara no s’ha fet res.