ERC-Avancem demana un informe extern sobre el solar de la Llotja i rebutjar més pròrrogues

Grup Municipal
El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem celebra que el Consell d’Administració extraordinari del CN&C hagi aprovat les seves propostes d’encarregar un nou informe jurídic extern per aclarir les condicions de la reversió del solar annex a la Llotja i de no fer més pròrrogues del contracte de compra-venda, que venç el proper 17 d’abril.
El conseller representant d’ERC-Avancem, Carles Vega, ha criticat que ‘han passat 7 anys des del primer venciment del contracte’ i ha insistit que ‘cal prendre una decisió sobre els terrenys de la Llotja sense més dilacions’. Per això ha proposat que el consell aprovés el compromís de no acceptar més pròrrogues del contracte.
ERC-Avancem, juntament amb PDeCAT i Unió i la Crida per Lleida-CUP, també ha reclamat 'un informe extern que doni garanties que el dret de reversió previst en les clàusules del contracte per incompliment del compromís de construir dos gratacels no comporta cap cost, com assegura la Fiscalia Anticorrupció.’
Els tres grups ja van alertar ahir que l’informe presentat pel Centre de Negocis i Convencions no és prou clar i contradiu l’escrit de diligències d’investigació dirigit a l’Audiència Nacional per la Fiscalia Especial Contra la Corrupció. A més, cal tenir en compte que l’informe s’ha fet des del mateix CN&C.
D’altra banda, ERC-Avancem ha preguntat al conseller delegat, Rafel Peris, per les accions dutes a terme per donar compliment als acords aprovats al ple de febrer respecte la Llotja: un estudi de la situació econòmica i financera, una auditoria de l’estat de les instal·lacions i els seus equipaments, un pla d’empresa, un pla estratègic i tecnològic, un pla d’acció anual, un sistema d’anàlisi de resultats per controlar-ne l’execució i un informe de l’activitat congressual i teatral real de la Llotja. Per a aquest últim, aprovat pel ple malgrat el vot contrari del PSC i C’s, s’havia fixat un termini d’un mes, que ja ha expirat.
Peris ha explicat que s’està treballant per complir els acords i ha demanat més temps.