ERC-Avancem demana més transparència i rigor en la gestió econòmica del PCiTAL

Grup Municipal
El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem reclama al govern de la Paeria una gestió econòmica més clara i rigorosa del pressupost del Parc Científic Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL).
ERC-Avancem denuncia que l’aportació anual de l’Ajuntament de Lleida al pressupost del PCiTAL és de 300.000 euros, però que durant l’any 2016 es van autoritzar, via decret d’alcaldia, com a mínim quatre bestretes de tresoreria per un valor total de 927.271 euros.
Malgrat que les bestretes es van retornant durant l’any, el grup republicà alerta que aquestes operacions d’enginyeria financera poc clares fan que la Paeria tingui prop d’1 milió d’euros dels quals no pot disposar i que es podrien invertir en altres partides.
ERC-Avancem considera que el parc té un sobrefinançament encobert, ja que disposa d’un flux de caixa que no és capaç de generar amb la seva pròpia activitat. Per això demana que es faci una gestió econòmica més racional i ajustada a les necessitats de finançament reals del PCiTAL per tal de garantir-ne un bon funcionament sense que això repercuteixi a les arques municipals.
El grup d’Esquerra ha plantejarà aquest divendres al ple de la Paeria.