ERC-Avancem proposa reconeixements al mèrit cultural per a l’Associació Cultural Gitana de Lleida i el comunicador Enric Ribera

Grup Municipal
L’Ajuntament de Lleida atorgarà una placa a l’Associació Cultural Gitana de Lleida i una medalla al comunicador Enric Ribera Gabandé, en reconeixement al mèrit cultural, a proposta del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem.
ERC-Avancem va sol·licitar la placa per a l’Associació Cultural Gitana de Lleida i el seu president i fundador, Antoni Salazar Giménez, per la seva tasca en la promoció, manteniment i arrelament de la cultura gitana a Lleida i, en concret, en la recuperació de rumbes i garrotins.
També destaquen pel seu treball en l’àmbit de la mediació per a la integració del poble gitano amb el català. De fet, Salazar ha estat el promotor de tot l’associacionisme dels gitanos a Catalunya, fet que l’ha dut a portar el nom de Lleida per tota la geografia de Catalunya.
D’altra banda, el grup d’Esquerra a la Paeria també ha demanat que es distingeixi el comunicador Enric Ribera Gabandé, especialitzat en promoció turística, viatges, gastronomia, restauració i vins. Ha estat col·laborador en diversos mitjans de premsa escrita, ràdio, televisió i llibres durant 39 anys i ha donat a conèixer Lleida a una setantena de països.
Ribera ha escrit més de 2.200 articles d'opinió, entrevistes i reportatges nacionals i internacionals en mitjans tan diversos com el butlletí de gastronomia i turisme de les terres de Lleida Santa Marta Hostalera, Diari de Lleida, Canal Viajar, Ràdio Popular de Lleida, La Mañana, Comer y Beber, Lleida Turística, RNE, La Cuina de Catalunya, Cadena 13 ràdio, Vinos y Restaurantes, TV3, Viajes y Turismo, Restauradores, Onda Rambla de Lleida, Rutas del Mundo, Catalunya Ràdio, El País, Radio Turismo Argentina, Radio Turismo Chile, Radio Turismo Perú i Radio Turismo Ecuador. L’any 1988 va obrir l'Editorial Ribera Rius i, més tard, la impremta Enquimer, promocionant molts autors de Lleida mitjançant l'edició de més de 190 títols.
ERC-Avancem ha demanat per a ell una medalla al mèrit cultural, ja que no existeix, de moment, una medalla dedicada específicament al turisme i a la promoció econòmica.
L’Ajuntament de Lleida entregarà els dos reconeixements en el marc de les Festes de Maig, juntament amb altres plaques i medalles per distingir la trajectòria de persones o entitats de la ciutat que han destacat en l’àmbit cívic, cultural, social, esportiu o professional.