ERC-Avancem exigeix garanties sobre la construcció de les torres de la Llotja i denuncia manca d’informació

Grup Municipal
El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem ha demanat aquest dilluns garanties al Centre de Negocis i Convencions sobre l’execució del projecte de les dues torres al solar annex a la Llotja de Lleida. A més, qualifica d’ ‘insuficient’ la informació presentada a la reunió del consell.
El conseller Carles Vega, representant d’ERC-Avancem, ha reclamat ‘garanties que les torres es faran i que no es tracta d’una maniobra dilatòria’. Vega adverteix que ‘volem estar segurs que el projecte tirarà endavant i que no es farà només un moviment de terres per després demanar una altra pròrroga.’
També ha denunciat que ‘es va ocultar informació als consellers de l’avantprojecte de construcció de les torres, malgrat haver-ho preguntat en diverses ocasions.' ‘Sabem que el govern municipal coneixia les intencions dels promotors dies abans de la seva presentació pública, com ha reconegut el propi conseller delegat’, ha assenyalat Vega.
Pel que fa als informes presentats pel conseller delegat, ERC-Avancem considera que ‘el pla d’acció 2017-2020 és només una declaració d’intencions, poc concret i amb propostes repetitives i no s’hi especifica el pla comercial’. Per això demana ‘un cronograma que concreti com i quan es preveu que s’aconsegueixin els objectius marcats.’
D’altra banda, ERC-Avancem ha criticat que ‘no han presentat cap pla d’empresa que estudiï la viabilitat de la Llotja i el model de gestió idoni i l’informe sobre l’activitat comercial que s’ha fet des del 2010 és genèrica, parcial i insuficient, ja que només quantifica el nombre d’activitats però no el volum de negoci que ha generat.’ La petició d’aquest informe és un dels punts d’una moció d’Esquerra que el ple va aprovar malgrat el vot negatiu del PSC i C’s.
De fet, Vega ha lamentat que ‘els informes confirmem que fins ara no s’havien explotat prou les possibilitats comercials de l’equipament ni les sinergies amb altres pols d’atracció de la ciutat, com havíem denunciat.’
Per últim, el grup d’Esquerra ha demanat una actualització de la pàgina web del CN&C i que s’hi pengi la informació d’interès públic.