La GAIP intervindrà després que el govern de la Paeria li negui informació sobre el contracte de l’aigua a petició d’ERC-Avancem

Grup Municipal
El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem considera greu que l’equip de govern de la Paeria es negui a donar informació sobre la pròrroga de la concessió del servei d’aigua a la Comissió de Garantia d’Accés a la Informació Pública (GAIP) i es pregunta els motius de tanta opacitat. Aquest òrgan independent de tutela del dret d’accés a la informació ha comunicat al grup que properament convocarà una reunió per actuar com a mediadora entre el govern del PSC i ERC-Avancem amb l’objectiu que es faciliti la documentació sol·licitada.
El 24 de novembre de 2016 el grup d’Esquerra va demanar al govern municipal documentació justificativa del deute reclamat a la Paeria per part de l’empresa concessionària del servei d’aigües i clavegueram -uns 40 milions d’euros- que van motivar la pròrroga del contracte de l’any 2012 fins al 2037, davant el silenci administratiu de l’equip de govern.
El 4 de gener de 2017 ERC-Avancem va reiterar la petició al govern municipal sense obtenir cap resposta i finalment el 17 de gener es va veure obligat a demanar empara a la GAIP. Tres mesos després de reclamar la informació a l’equip de govern i que aquest no hagi facilitat cap mena d’informació, la GAIP ha decidit intervenir.
El grup d’Esquerra denuncia la manca de transparència de la gestió del PSC al capdavant de l’Ajuntament de Lleida i les traves que posa als grups municipals i fins i tot a un organisme independent com la GAIP per accedir a informació pública.
Entre la documentació reclamada per ERC-Avancem hi ha l’acreditació d’actius pendents de liquidar per part de la Paeria, segons Aigües de Lleida, des de l’inici de la concessió, l’any 1993, fins a l’any 2012; el Pla d’inversions que havia de fer l’empresa des del moment de la formalització de la concessió, segons contracte; el llistat de les inversions realment efectuades en aquest període; i certificacions de final d’obra o justificació documental que acrediti que les obres relacionades en el llistat es van executar.
També s’ha requerit informació sobre el Pla d’inversions que s’havien de realitzar des de la formalització de la pròrroga i modificació del contracte de concessió, de 2012, fins a la finalització del contracte actualment en vigor, l’any 2037; el llistat de les inversions realment efectuades en el període 2012-2016; i les certificacions de final d’obra o justificació documental que acrediti que les obres relacionades en el llistat s’han executat; així com els actius pendents de liquidar en l’actualitat i el calendari de pagament, per anualitats.