El grup municipal d’ERC tem que les obres del Pla de l’Estació estiguin fetes sobre sòl ferroviari

Pla de l'Estació
Segons la notícia publicada avui als mitjans de comunicació, ADIF té pendent de desafectar d’usos ferroviaris terrenys del Pla especial de l’estació. Per aquest motiu, el grup municipal d’Erc-Avancem a la Paeria preguntarà al Ple de demà si les obres ja realitzades sobre el Pla de l’Estació estan fetes sobre sòl afectat per usos ferroviaris o es va desafectar el terreny abans de dur-les a terme. Els republicans temen que totes les millores fetes a l’entorn de l’estació i el cobriment de les vies s’hagi fet sense desafectar els terrenys i que això pugui ocasionar que tota la infraestructura s’hagi  realitzat de forma irregular.

Carles Vega, president del grup municipal d’ERC, recorda que la primera fase del Pla de l’Estació ha costat a l’Empresa Municipal d’Urbanisme (EMU) 22 milions d’euros en urbanitzacions que haurien d’haver finançat possibles promotors privats, “Per tant esperem que les condicions d’ús dels terrenys sigui l'apropiada per no haver de lamentar després situacions d’irregularitat que acabin comportant més despesa a la ciutat”, apunta Vega.

El regidor preguntarà també en el Ple de demà quin Pla de Comerç té pensat l’alcalde per la ciutat, ja que dubta que Lleida tingui capacitat de negoci per tants centres comercials. “Tot i que felicitem l’alcalde per unir-se a la nostra proposta d’augmentar i reactivar la superfície comercial del Pla de l’Estació, voldríem saber si creu que Lleida té prou capacitat de negoci per tantes superfícies comercials, ja que la nostra proposta excloïa les altres superfícies comercials, és a dir Torre Salses, Gran Gardeny i la nova àrea de Carrefour”, finalitza el regidor.