ERC finalitza la presidència de la Comissió de la Transparència havent-hi fet comparèixer per primer cop Àngel Ros

Els republicans fan balanç positiu del seu mandat, tot i que lamenten les constants traves per part de l’equip de Govern alhora d’exercir les funcions de la presidència de la Comissió amb normalitat
El grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria finalitza el seu mandat al capdavant de la Comissió de la Transparència essent el primer partit que ha fet comparèixer l’alcalde Àngel Ros. Els republicans fan balanç positiu de la seva presidència, els quals durant sis mesos, han revisat les tasques de l’equip tècnic de la Paeria, han controlat la gestió del Govern i han auditat a les empreses concessionàries, sempre amb la finalitat de poder exposar uns comptes clars i una gestió transparent de l’Ajuntament de Lleida. En relació amb això, però, el grup municipal finalitza el mandat lamentant les traves constants de l’equip de Govern alhora de poder gestionar l’organisme amb normalitat, interferint en les seves funcions i malmeten l’esperit amb el qual es va crear.

Carles Vega, president del grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria, recorda que gràcies a l’acció d’ERC a la Comissió de la Transparència s’han destapat casos com la gestió secreta del contracte de venda del solar annex a la Llotja i l’ocultació intencionada d’informació per part de Ros, “per la qual cosa vam descobrir que l’equip de Govern mentia, ja que primer negaven qualsevol negociació i després de la seva compareixença va reconèixer que les negociacions ja s’estaven duent a terme. D’alguna manera, això demostra que la Comissió de la Transparència, durant el nostre mandat, ha complert amb les seves obligacions, cosa que no podem dir que s’hagi fet sempre durant la resta de mandat”, diu Vega.

Els republicans esperen que durant la següent presidència, a càrrec de Ciudadanos, continuï prevalent l’esperit de transparència i bon govern pel qual es va crear la comissió. “Esperem que la següent presidència de torn treballi des de la imparcialitat, per analitzar i controlar la gestió tant a la Paeria com als ens dependents i a les empreses concessionàries, i s’oblidi del pacte de Ciudadanos i PSC, amb connivència amb el PP, en virtut del qual dóna sempre cobertura a Ros i el seu grup mentre ataca inopinadament els grups de l’oposició”, finalitza el regidor.