ERC denuncia la manca de col·laboració de les concessionàries de la brossa i l’aigua amb la Comissió de la Transparència

Davant la informació coneguda avui a la Comissió de la Transparència segons la qual les empreses concessionàries del servei municipal de neteja i recollida de brossa (Ilnet, SA) i de subministrament d’aigua (FCC-Aqualia) no han facilitat encara la informació que els reclama l’empresa que realitza l’auditoria que la Comissió de la Transparència va encarregar fa més d’un any que els hi reclama, el grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria denuncia la manca de col·laboració de les concessionàries amb la Comissió. Els republicans acusen les citades empreses de menysteniment cap aquest organisme de control i cap al mateix Ajuntament de Lleida, i es pregunten si aquesta tardança és intencionada, i en cas afirmatiu, si té a veure amb una possible ocultació d’informació.

Josep Maria Baiget, portaveu d’ERC a la Comissió de la Transparència, mostra el seu enuig cap a ambdues empreses concessionàries. “Fa més d’un any que se’ls hi ha demanat una documentació què, a dia d’avui, encara no han completat, tot i la nostra insistència i essent al capdavant de la Comissió de la Transparència. Aquesta manca de col·laboració, la qual nosaltres només podem entendre que és intencionada, ens porta a pensar que hi ha quelcom que ambdues empreses no volen que veiem i això ens preocupa”, apunta Baiget.

El regidor avisa que el grup republicà no admetrà cap més retard en el lliurament de la documentació restant.“Si no compleixen amb l’obligació de qualsevol concessionària de sotmetre’s al control de la Paeria, demanem tant a la propera presidència de la Comissió com al mateix equip de govern que es prenguin les mesures convenients, si és el cas valorant si aquesta manca de col·laboració port comportar alguna mena de conseqüències cap a les concessionàries i les apliqui sense dubtar-ho un moment” avisa Baiget.