ERC demana la conservació i ampliació de nius d’orenetes, falciots i ratpenats de Lleida

Niu d'orenetes
El grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria, ha presentat a la Comissió informativa de polítiques de la gestió i promoció de la ciutat i la sostenibilitat, una proposta de resolució en la què encomana en el marc del Pla de treball 2017 de la Fundació Lleida21, l’endegament de treballs de sensibilització i accions adreçades a la ciutadania i als titulars dels immobles per a que promoguin i conservin els niu d’orenetes, falciots i ratpenats  en els seus immobles; cobertes, golfes, barbacanes, terrasses i altres parts de la coberta o obertura dels immobles.

Els republicans consideren que els nius d’ocells insectívors contribueixen al control de les poblacions d'insectes com ara el mosquit tigre i la mosca negra, de gran aliment per aquests ocells, i creuen que totes les administracions competents i compromeses en la protecció de la fauna salvatge han d’actuar de forma decidida per protegir, conservar i ampliar els nius d’aquestes especiès protegides.

Josep Maria Baiget, portaveu d’ERC a la Paeria, explica que el que de temps ençà era el més normal, com tenir nius d’ocells insectívors de gran valor a les barbacanes, ara, ha calgut regular-ho per evitar la seva potencial destrucció en el període de cria. “D’exemples en trobaríem de tot tipus, fins i tot, en el ple de la Paeria, aquesta temàtica ha suscitat mocions de protecció pel que respecta als nius de les cigonyes a la catedral. Arribat aquest punt hem d’actuar de forma decidida totes les administracions competents i compromeses en la protecció de la fauna salvatge, per evitar-ne més destrucció i incentivar la instal·lació de nius d’ocells.”, finalitza Baiget.