La Paeria declararà BCIL Santa Cecília a petició d’ERC

L’Equip de Govern inclourà al Catàleg de Bens Protegits de la ciutat aquest departament del cementiri de Lleida gràcies a una Proposta de Resolució presentada pels republicans

El grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria ha presentat a la Comissió de Polítiques de la Gestió i Promoció de la Ciutat i la Sostenibilitat, una Proposta de Resolució (PR), la qual ha estat acceptada per l’equip de Govern i en la què s’insta a endegar totes les actuacions tècniques i jurídiques fi i efecte que es declari com a Bé Cultural d’Interès Local (BCIL) el departament de Santa Cecília del cementiri de Lleida.  Josep Maria Baiget, portaveu ERC-Avancem, explica que gràcies a la petició republicana, L’equip de Govern inclourà al Catàleg de Bens Protegits de la Ciutat aquest departament del cementiri de Lleida. “Davant la realitat que està patint l’esmentat departament de Sta. Cecília i conscients del seu valor i que la llei el pot emparar, era necessari declarar BCIL aquesta part del cementiri de Lleida”, apunta Baiget.

En la mateixa comissió i de resultes de les crítiques d’ERC a la Fundació del Paisatge Urbà, per la manca de celeritat a l’hora d’elaborar l’Ordenança del Paisatge, l’equip de govern ha agafat el compromís de presentar l’esborrany d’aquesta ordenança la tardor vinent. Baiget també és felicita perquè gràcies a la PR d’ERC-Avancem “també serà el Consell del Patrimoni l’organisme responsable d’emetre les consideracions oportunes sobre l’esborrany presentat, cosa que garantirà l’objectivitat de la futura ordenança”, afirma Baiget.

El republicà també s’ha mostrat satisfet de la incorporació al Pla de Treball de la Fundació Agenda XXI la seva PR per a la conservació i promoció d’actuacions a favor de l’ampliació de nius d’orenetes, falciots i ratpenats de Lleida. “Els nius d’ocells insectívors contribueixen al control de les poblacions d'insectes, per tant, totes les administracions competents i compromeses en la protecció de la fauna salvatge han d’actuar de forma decidida per protegir, conservar i ampliar els nius d’aquestes espècies protegides, el millor insecticida existent per lluitar contra la mosca negra i altres insectes”. finalitza Baiget.