Vega: “Tardà i Otegi són dos figures cabdals en la lluita per la llibertat i la democràcia”

Visita de Tardà i Otegi a la Paeria
El republicà ha rebut a la Paeria els dos polítics independentistes després que Ros es negués a rebre’ls en visita institucional oficial
Carles Vega, president del grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria ha rebut aquest matí a Joan Tardà, diputat d’ERC al Congrés dels Diputats i a Arnarldo Otegi, líder de l’Esquerra Abertzale basca. El republicà ha destacat la tasca d’ambdues personalitats, de les quals ha destacat la seva perseverança en la lluita per la llibertat i la democràcia del poble Basc i Català i ha lamentat que l’alcalde Àngel Ros no els rebés a la Paeria,“quan el mateix alcalde ha rebut en visita oficial a representants i altres personalitats de la ultradreta espanyola”.

Joan Tardà ha destacat la importància dels actes com el debat d’aquesta tarda al Teatre principal de Lleida, del qual n’ha descrit que la funció principal és la d’explicar el perquè volem la independència “en primer lloc per a poder repartir la riquesa del nostre país de manera diferent i en segon lloc per a poder establir una democràcia de qualitat que ens permeti encarar els reptes del segle XXI”. El republicà ha exaltat l’aposta per la pau de l’independentista basc “davant de tots aquells que només es postulen per la venjança i que el què només pretenen és que la pau no arribi ni a l’escenari polític ni al cor de tots els ciutadans”,apunta el diputat.

Per la seva part, Arnaldo Otegi ha admirat la magnificència en què s’està desenvolupant el procés català, del qual ha dit que el poble basc n’ha d’aprendre molt, “en dos mesos hi ha una cita amb la democràcia i la llibertat, no sols del poble català sinó també de tots els altres pobles del planeta, la qual implicarà una millor qualitat de vida per tots els ciutadans i una millora de les condicions econòmiques del poble de Catalunya”, afirma Otegi.

El motiu de la visita de Joan Tardà i Arnaldo Otegi a Lleida és la seva participació al debat organitzat per l'ANC "Catalunya & Euskadi. Dos països, un objectiu",que tindrà lloc avui al Teatre Principal a les vuit del vespre.