ERC lamenta que Ros no hagi retirat el projecte del Parc de les Arts

Ple de Juliol del 2017
Els republicans consideren que la moció presentada pel PSC no s’ajusta a les necessitats reals del barri i lamenta que un cop més hagi prosperat el pacte PSC, PP i Ciudadanos per davant la voluntat dels veïns
El grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria lamenta que l’equip de Govern no hagi retirat el projecte de ‘el Parc de les Arts’. Els republicans han votat en contra la moció presentada pel PSC, perquè consideren no s’ajusta a les necessitats reals del barri i demanen a Ros que retiri el Plec de Clàusules que configura el projecte i en replantegi un de nou, consensuat amb els veïns i que no lligui cap espai públic ni al barri ni enlloc a explotació privada.
Carles Vega, president d’ERC a la Paeria, ha titllat d‘alcaldada’ el fet que el PSC hagi presentat una moció al seu propi projecte, “és una cosa inaudita que un govern reformuli una proposta seva a través d'una moció; estem davant d’una altra alcaldada a la què per desgràcia Ros ja ens té acostumats”,  i argumenta el seu vot negatiu a la moció “perquè no té en consideració l’esperit real pel què es va crear la plataforma El Parc És Nostre, que no és altre que la negativa a que es privatitzi cap espai públic, no només el del Parc de les Arts, cap!”, afirma Vega.
Museu Morera
D’altra banda, els republicans també s’han abstingut al Plec de Clàusules per la contractació de les obres del nou Museu Morera a l’antic Palau de Justícia. Josep Maria Baiget, portaveu d’ERC a la Paeria, ha explicat que no els convenç ni el seu emplaçament, ni la inversió que s’hi destinarà, ni l’estratègia duta a terme per la Paeria. “ Construir el Museu Morera costarà més del que licita el Plec de Clàusules, ja que no es contempla ni el trasllat d’una seu a una altra, ni tampoc es disposa d’espai suficient. Tampoc no tenim lligat encara, amb el propietari de l’edifici, l’ús museístic què en farem un cop en siguem inquilins, per tant no ens queda altra que abstenir-nos a la votació”, apunta Baiget.
Moció del PP per la dignitat de les Víctimes del Terrorisme
Els edils republicans també s’han abstingut als punts 2 i 3 de la moció presentada pel PP, en la què es demanava vetllar per la memòria de les víctimes del terrorisme Miguel Àngel Blanco i la del Lleidatà Jesús Maria Freixes. Núria Marín, regidora republicana, recorda que Lleida ja compta amb la Plaça Víctimes del Terrorisme, la qual restitueix la dignitat de totes les víctimes, tant de dretes com d’esquerres “però si realment el que volen amb aquesta moció és enfortir la democràcia, potser hauríem de començar per a que el seu partit (PP) condemnes els crims del franquisme i jutgés els qui els van perpetrar i no els homenatgés com s’ha fet recentment amb Martín Villa”, finalitza Marín.