ERC reclama la creació d’un espai expositiu i d’interpretació històrica dels músics lleidatans

Auditori Enric Granados
Els republicans pregunten a Ros en quin estat es troba l’elaboració del projecte museístic i pedagògic, de recerca i difusió vinculat a aquest espai, un any després que l’equip de Govern es comprometés a fer-lo
El grup municipal d’ERC Avancem a la Paeria pregunta a Àngel Ros, alcalde de Lleida, en quin estat es troba la creació de l’espai expositiu dels músics lleidatans, el qual l’equip de Govern es va comprometre a instal·lar dins l’auditori Enric Granados ara fa un any i del qual no n’han tingut més notícies. Els republicans recorden que aquest espai hauria d’actuar com  a  espai d’interpretació històrica de la música a Lleida i no només com a espai expositiu, i reclamen a Ros que iniciï, en el cas que no ho hagi fet, l’elaboració del projecte museístic i pedagògic, de recerca i difusió vinculat a aquest espai.

Núria Marín, regidora d’ERC, recorda que arrel d’una Proposta de Resolució (PR) republicana, l’equip de govern es va comprometre a crear aquest espai d’interpretació històrica dels músics lleidatans. “Entenem aquest espai com un espai generador més que un pur aparador dels nostres llegats. Creiem que l’activitat que ha de generar ha de tenir la triple vessant interpretativa (des del punt de mira històric), educativa i d’investigació”, apunta Marín.

La regidora demana a Ros que aquest espai no es converteixi finalment en l’exposició d’unes vitrines simbòliques. “Un espai expositiu dels llegats no té sentit, més enllà de mostrar uns objectes, partitures, que a la llarga acaben sent espais morts, sinó són capaços de generar activitat, de captar l’atenció i motivar l’espectador. Nosaltres el que reclamen, i així és va comprometre l’equip de Govern, és que aquest espai vingui acompanyat d’un projecte de recerca musicològica, de l’elaboració de guies didàctiques, d’exposicions itinerants per escoles i de la dotació del personal necessari per portar a terme el projecte, tant  des de la vessant estructural com la vessant musical (recerca, didàctica i difusió)”, finalitza Marín.