L’oposició demana a Ros que els delegui la signatura del decret de suport a la Llei del Referèndum

PDeCAT, ERC-Avancem, Crida per Lleida-CUP i Comú de Lleida reclamen a l’alcalde que es posi al servei del Govern de la Generalitat i cedeixi els col·legis electorals i els espais de la ciutat destinats a propaganda
Els grups municipals del PDeCAT, ERC-Avancem, Crida per Lleida-CUP i Comú de Lleida reclamen que la Paeria es posi al servei del Govern de la Generalitat en tot allò que fa referència a l’organització del referèndum d’autodeterminació de Catalunya convocat per al proper 1 d’octubre. Els regidors d’aquestes formacions, que representen més vots emesos en les eleccions municipals de 2015 que els tres partits que conformen el bloc unionista, reclamen al paer en cap, Àngel Ros, que no s’escudi en informes jurídics ni en resolucions del Tribunal Constitucional per privar els lleidatans de poder exercir el seu dret de decidir sobre el futur polític de Catalunya.

En aquest sentit, el PDeCAT, ERC-Avancem, Crida per Lleida-CUP i el Comú de Lleida insten Àngel Ros a posar a disposició del referèndum els deu locals municipals que va cedir en l’última convocatòria electoral i que des de la Paeria s’actuï de la mateixa manera que en qualsevol altra cita amb les urnes, garantint el lliure exercici del vot a tots els ciutadans.

Al mateix temps, si el Paer en Cap prefereix mantenir-se al marge de la voluntat de votar expressada per la majoria dels lleidatans, els partits pro-referèndum li demanen que cedeixi a aquests grups municipals la responsabilitat d’obrir els col·legis electorals el proper 1 d’octubre i totes les conseqüències que aquesta acció pugui comportar.

Carles Vega, president d’ERC-Avancem, lamenta que Ros no estigui disposat ‘per por’ a estar al costat de la ciutadania i del país “per tant li demanem a l’alcalde que assumeixi les seves responsabilitats, ja sigui signant el decret de suport a la Llei del Referèndum o fent un pas al costat, no posant traves, i deixant que nosaltres assumim les competències que la ciutadania reclama”, apunta el regidor.

Els quatre grups municipals han anunciat que, en el cas que Ros no signi decret d'alcaldia i tampoc accepti delegar-ne la signatura als regidors de l'oposició, posaran en marxa una recollida de signatures amb l'objectiu de que es visualitzi tots els lleidatans que volen que la Paeria col·labori amb l'1 d’octubre.

Segons el PDeCAT, ERC-Avancem, Crida per Lleida-CUP i el Comú de Lleida, l’ajuntament de Lleida hauria d’obeir la llei aprovada al Parlament de Catalunya, una cambra sobradament legitimada, que empara els lleidatans i lleidatanes a exercir lliurement l’autodeterminació.