ERC no assistirà als actes institucionals de la Paeria per l’11-S

Carles Vega, Pau Juvillà i Toni Postius
El republicans faran la tradicional ofrena floral a la placa commemorativa del Roser i acte seguit es desplaçaran a la manifestació de Barcelona per donar suport a les institucions que l’organitzen i reivindicar el dret a decidir.
Els tres regidors d’ERC-Avancem a la Paeria no assistiran als actes institucionals organitzats pel Govern de la Paeria el dia 11 de Setembre. Com marca la tradició, el partit republicà farà la tradicional ofrena floral a l’edifici del Roser, i acte seguit es desplaçaran a Barcelona per estar al costat de les institucions que organitzen la manifestació i reivindicar el dret a decidir.

Carles Vega, president del grup municipal, explica que no hi seran perquè la majoria d’actes s’han organitzat en una hora que feia incompatible els actes de la Paeria amb la logística i desplaçament cap a la capital Catalana, per tant  han preferit estar al costat de la ciutadania i donar suport al dret a decidir. “No volem estar al costat d’un alcalde que no respecta la democràcia i que dificulta a la ciutadania de Lleida exercir el dret a decidir sobre el futur de Catalunya. Preferim estar al costat de la gran majoria de la ciutadania que el dia 11 de setembre sortirà al carrer per reivindicar urnes i democràcia”, apunta Vega. L’ofrena floral al Roser serà dilluns a les 9 del Matí.

D’altra banda, Vega juntament amb Antoni Postius (PDCat) i Pau Juvillà (Crida-CUP) van signar ahir el Decret de suport a la Llei del Referèndum en qualitat de Regidors, i el van entregar a l’ANC i Òmnium Cultural. Amb aquesta signatura, pretenen simbolitzar que Àngel Ros els delegui la responsabilitat de col·laborar en l’organització del referèndum des de la Paeria, facilitant els col·legis electorals i tota la logística necessària per a que es pugui dur a terme amb total garanties, i assumint, al mateix temps, totes les conseqüències que aquesta competència podia comportar.