Els Lleidatans exigeixen una Sanitat digna

Reduir llistes d’espera, escollir el metge i contractes dignes són algunes de les peticions de ciutadans i professionals per a la sanitat de la nova República

Reduir les llistes d’espera i poder rebre el tractament “pertinent” quan és necessari i no “després d’esperar sis mesos”; escollir lliurement el metge perquè la relació entre el facultatiu i el pacient “ és molt íntima i la confiança és vital” o destinar-hi més recursos per tal que no “s’imposi el criteri econòmic per damunt de les  necessitats reals dels pacients”. Aquestes han estat algunes de desenes de demandes que han fet usuaris de la sanitat pública aquest dimarts 20 de setembre a les portes de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova, on els escoltava el gerent territorial del CatSalut i director dels serveis territorials de Salut a Lleida, Jordi Cortada, acompanyat del president del grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria. Entre els professionals destacaven les peticions de contractes dignes des de bon començament, acompanyats d’una càrrega laboral que permeti atendre correctament els pacients i que es tinguin en compte les seves opinions a l’hora de prendre decisions polítiques.

L’activitat, Una sanitat pública, universal i de qualitat a la nova República, s’emmarcava dins dels actes d’ERC de la campanya La República que farem a favor de la votació de l’1 d’octubre.  Per a Cortada és important escoltar la veu dels ciutadans i dels professionals del sector, a l’hora de dissenyar el sistema sanitari de la futura Catalunya perquè “Una de les principals infraestructures és la de la Sanitat, la qual n’adquiriríem la gestió total i aconseguirem un finançament com deu mana, perquè tal com està ara, la despesa que destinem als ciutadans no és pas la que es mereixen. Per obtenir una sanitat pública òptima necessitem dos mil milions d’euros més, una petita part del que obtindríem si fóssim independents”.

Vega ha lamentat les actuacions per part del govern del estat avui i ha fet una crida ciutadana a sortir al carrer, “perquè ja no es tracta si independència sí o no, sinó que es tracta de democràcia sí o no. Estem davant de la lapidació dels principis democràtics, per això mateix continuarem fent campanya, per animar a la gent a sortir al carrer i anar a votar el dia 1 d’octubre”, diu Vega.

• Vega: "Hem de sortir al carrer i defensar la democràcia pacíficament"

• Per una sanitat pública i de qualitat a la Nova República