ERC reclama a Ros una Declaració Institucional en defensa de la democràcia

Els republicans, en coordinació amb la resta dels grups de l’oposició, han demanat que s’aturi tota activitat institucional fins que no es resolgui ‘l’estat de setge’ que està patint Catalunya
El grup municipal d’ERC-Avancem creu necessari una Declaració Institucional per part del Govern de la Paeria, en defensa de la democràcia. Segons els republicans, Catalunya es troba en un ‘estat de setge’ i creuen que des de la Paeria, com a institució més propera a la ciutadania,  ha de denunciar la situació actual que s’està patint al nostre país.

Segons Carles Vega, president del grup municipal, la Paeria no es pot mostrar impassible davant d’aquesta ‘anomalia democràtica’. “Durant aquests dies hem vist com la policia ha entrat en institucions, despatxos i domicilis particulars. Tenim 4.000 policies en els ports catalans esperant-se per actuar. Això és un estat de setge!  Davant d’aquesta anomalia democràtica s’ha de buscar una resposta contundent, i des de les institucions, tenint en compte que la ciutadania ja s’ha manifestat públicament, el què hem de fer és respondre i correspondre a aquesta actitud”, afirma Vega.

Els republicans, juntament amb la resta de partits de l’oposició, han demanat que mentre no es resolgui aquesta situació s’aturi tota activitat institucional. “No podem fer costat a un govern municipal que actua com si no passes res, que fa cas omís a la ciutadania i que no dóna la cara davant els lleidatans. Per tant, fins que Ros no faci una Declaració Institucional denunciant la situació, reclamant la restitució de l’estat democràtic de Catalunya, i per damunt de tot, permetent que la ciutadania pugui exercir el seu dret a decidir, nosaltres no assistirem a cap acte, ja sigui comissió o inauguració, que organitzi l’equip de Govern”, finalitza el regidor.