Vega: “La transició espanyola només va servir per rentar la cara al franquisme”

80è aniversari bombardeig Liceu Escolar
Representants de la Federació Regional i de la mateixa secció local d’ERC a Lleida han commemorat el 80è aniversari del bombardeig al Liceu Escolar del 2 de novembre de 1937, amb una ofrena floral al seu monument.
El grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria, la Federació Regional i la secció local d’ERC Lleida han commemorat  aquest matí el 80è aniversari del bombardeig de Lleida de 2 de novembre de 1937, amb una ofrena floral al monument del Liceu Escolar. Carles Vega, president del grup municipal, ha lamentat la tragèdia viscuda ara fa 80 anys, en la qual recorda van morir majoritàriament nenes i nens, escolars i treballadors d’aquell edifici, causant de 250 morts.

Segons el regidor, tot i la violència no comparable de fa 80 anys,  en l’actualitat encara vivim sotmesos en un estat repressiu, de supressió de llibertats i d’arravatament de l’autogovern de Catalunya per part de l’estat espanyol.  “Aquesta agressió cap al govern de Catalunya que estem vivint en l’actualitat, l’encapçalen els fills i els hereus de les mateixes persones que fa 80 anys van cometre aquest miserable bombardeig a l’edifici del Liceu Escolar”

Vega també ha afirmat que la transició espanyola només ha servit per rentar la cara al franquisme i per incorporar l’estat espanyol als estats europeus. “Catalunya continua essent un país sense estructures d’estat que cada vegada que hem volgut reeixir se’ns ha volgut aturar amb violència”.

El regidor ha demanat a la ciutadania que continuï defensant el govern legítim de Catalunya, “des de la pau, el moviment cívic i evitant en tot moment la violència”, i ha volgut enviar un recordatori a les víctimes de fa 80 anys i a les víctimes que han patit la repressió de l’estat des de llavors fins avui dia, “per tots plegats no hem de defallir i continuar en la lluita i la defensa de les nostres llibertats”.

• Ofrena floral al monument del Liceu Escolar