ERC declina qualsevol invitació protocol·lària de la Paeria

Els republicans no assistiran a cap de les invitacions rebudes fins que l’alcalde rectifiqui el seu posicionament unionista i continuï fent costat als partits que defensen la repressió sobre Catalunya i l’empresonament per causes polítiques.
El grup municipal d’ERC-Avancem no assistirà a cap de les invitacions rebudes per part del Departament de Protocol de la Paeria, fins que l’alcalde Àngel Ros, no es posicioni al costat de la ciutadania, de la democràcia i la llibertat.

Carles Vega, president del grup municipal, diu que no considera oportú participar en actes protocol·laris mentre continuï la repressió del poble del Catalunya, l’empresonament del seu govern legítim i dels dirigents cívics i la politització de la justícia. “Avui mateix no hem volgut assistir a la signatura del convenis de col·laboració entre l’Ajuntament de Lleida i la Universitat de Lleida, tot i que hi vam donar suport, perquè no vull fer costat a persones que defensen l’ús de la força i la repressió per acabar amb idees polítiques, anul·lant la voluntat de tot un poble”, afirma Vega.

L’edil republicà diu que troba a faltar aquell Àngel Ros que defensava el catalanisme i el dret a decidir, però que espera que aquest torni aviat. “No el veig participar en cap acte a favor de la llibertat (però sí dels qui demanen empresonar Puigdemont), ni pronunciar-se sobre cap de les manifestacions que dia a dia estan succeint a la ciutat de Lleida i que mobilitzen a milers de lleidatans, ni pronunciar-se tampoc contra de l’empresonament del Govern, cosa que ell mateix va dir dissimuladament que lamentava. Sembla que l’alcalde Ros hagi desaparegut. Ara només veig, i entre bambolines, a Àngel Ros, president del PSC”.