ERC demana la dissolució de l’EMU per inviable

Consell administració EMU
Els republicans consideren que no compleix amb els objectius pels quals es va crear i que l’organisme suposa una carga econòmica massa elevada al consistori

El grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria ha demanat de nou la dissolució de l’Empresa Municipal d’Urbanisme (EMU) per inviable. Segons Josep Maria Baiget, portaveu del grup republicà, mantenir l’EMU costa massa diners al consistori, quan l’organisme tampoc compleix amb els objectius pels quals es va crear, “per tant demanem la dissolució de l’EMU per inviable i perquè només exerceix com a entitat gestora de lloguers d’habitatges socials, funcions que es podria fer des d’una simple Oficina Local d’Habitatge”,afirma el regidor.

Baiget també denuncia que l’EMU és una sobre carga innecessària de despesa a l’Ajuntament, “el qual cada any ha d’injectar-li gairebé 4 milions d’euros per garantir-ne la seva viabilitat, sense comptar el deute que té ja acumulat amb la Paeria de més de 10 milions d’euros, per crèdits i pagaments diversos”, diu Baiget.

El portaveu tampoc no creu que les previsions de l’organisme per l’any vinent s’ajustin a la realitat, “creiem que les previsions pel que fa als ingressos vinculats a la venda de terrenys són massa optimistes, més veient com han anat aquests darrers anys. A més el deute a curt termini també augmenta, per tant no podem donar suport a uns pressupostos els quals considerem irreals; així com tampoc creiem necessari continuar mantenint un organisme que només suposa una càrrega per a Lleida i per la seva ciutadania” finalitza Baiget.