ERC denuncia que la Paeria assumeix tot el cost de la contractació de la vigilància del PCiTAL

PCiTAL
Els republicans consideren que aquest cost, 65.500 euros anuals, l’hauria d’assumir el mateix Parc Tecnològic i no el consistori, tal com aquest preveu pels propers dos anys.
El grup municipal d’ERC-Avancem denuncia que la Paeria assumirà del 2018 i el 2019 el cost total de la contractació de la vigilància del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL), per un import total  de 131.000 euros. Els republicans consideren que aquest cost l’hauria d’assumir el mateix Parc i no el consistori, ja sigui amb personal seguretat propi o contractant una empresa que gestioni la vigilància, però que en cap cas hauria de ser despesa de l’Ajuntament.

Carles Vega, president del grup municipal d’ERC-Avancem, lamenta que la Paeria continuï assumint costos que no li pertoquen, més quan hi ha un Pla de Sanejament que afecta la corporació municipal. “El PCiTAL està regit per la Paeria i la UdL al 50 per cent cada una, totes dues corporacions destinen pel seu manteniment i continuïtat 300.000 euros anuals, és a dir, el PCiTAL rep anualment  una aportació de 600.000 euros. La despesa de seguretat hauria de sortir d’aquests ingressos, i no ser una aportació apart com pretén Ros”, afirma el regidor.

Segons Vega, en el cas que no s’arribés a cobrir tota la despesa de seguretat, haurien de ser les dues corporacions (UdL i Paeria) que assumissin conjuntament el cost, i no només l’Ajuntament. “Per tant, tot i regir a parts iguals amb la UdL el PCiTAL, resulta que sempre és l’Ajuntament de Lleida a qui li toca assumir la part més feixuga dels costos. En aquest cas, 65.500 euros anuals més. No ho considerem just, menys quan ja sabem que estem patint dins del consistori la crisi econòmica més dura dels últims anys, amb una política econòmica pèssima, poc transparent i un Pla de Sanejament que s’ha d’executar durant els propers 4 anys”, finalitza el regidor.