ERC reclama una partida als pressupostos del 2018 per la creació de l’espai expositiu de l’auditori Enric Granados

Els republicans pretenen així obligar a l’equip de Govern a dur a terme l’elaboració del projecte museístic i pedagògic, de recerca i difusió vinculat a aquest espai, un any i mig després que l’equip de Govern es comprometés a fer-lo.
El grup municipal d’ERC-Avancem ha demanat a l’equip de Govern que destini una partida als pressupostos del 2018 per la creació de l’espai expositiu dels músics lleidatans, el qual l’equip de Govern es va comprometre a instal·lar dins l’auditori Enric Granados, ara fa un any i mig, i del qual no n’han tingut més notícies. Els republicans recorden que aquest espai hauria d’actuar com  a  espai d’interpretació històrica de la música a Lleida i no només com a espai expositiu, i reclamen a Ros, mitjançant una Proposta de Resolució, que destini en els pressupostos vinents una partida pressupostaria que inclogui l’elaboració del projecte museístic i pedagògic, de recerca i difusió vinculat a aquest espai.

Núria Marín, regidora d’ERC, recorda que l’equip de govern es va comprometre a crear aquest espai d’interpretació històrica dels músics lleidatans, el qual hauria de generar activitat en una triple vessant: interpretació històrica, educativa i d’investigació. “Un espai expositiu dels llegats no té sentit, més enllà de mostrar uns objectes, partitures, que a la llarga acaben sent espais morts, sinó són capaços de generar activitat, de captar l’atenció i motivar l’espectador. Nosaltres el que reclamen, i així és va comprometre l’equip de Govern, és que aquest espai vingui acompanyat d’un projecte de recerca musicològica, de l’elaboració de guies didàctiques, d’exposicions itinerants per escoles i de la dotació del personal necessari per portar a terme el projecte, tant  des de la vessant estructural com la vessant musical (recerca, didàctica i difusió)”, descriu Marín.

Marín lamenta que la proposta no s’hagi votat favorablement.

Contracte dels serveis de col·locació de personal d'atenció al públic
D’altra banda els republicans també han votat en contra  en contra del Plec de clàusules per al contracte dels serveis de col·locació de personal d'atenció al públic. Segons Marín “no s’ajusta a les especificacions tècniques requerides als llocs a cobrir ja que es demanen qualificacions no ajustades al lloc de treball”.

Segons Marín també és innecessari que s’exterioritzi aquest servei “quan es podrien obrir places perfectament a través de la borsa de treball”

El Centre d’Interpretació del Roser
D’altra banda, la regidora lamenta que no hagi prosperat la PR en la qual també es demanava a l’equip de Govern que iniciés els tràmits per a la creació del Centre d’Interpretació de la Guerra de Successió al Parador del Roser. Marín recorda a Ros que es va comprometre a dur-lo a terme i avisa que els republicans continuaran reivindicant-lo com a espai per a la ciutadania. “Continuarem insistint fins que el govern de la Paeria compleixi amb els compromisos adquirits i finalment construeixi aquest Centre d’Interpretació, el qual ha de servir per preservar la memòria de l’esdeveniment més cruel de la història de Lleida, en el qual recordem més de set-cents lleidatans i lleidatanes van ser assassinats per defensar la ciutat de Lleida de la invasió de Felip V”, finalitza Marín.