ERC rebutja els pressupostos de la Paeria perquè els considera ficticis, rígids i poc clars

Els republicans en canvi s’abstenen a les votacions dels pressupostos de Plantilla per ‘responsabilitat política’ tot i que lamenten no s’hagi aprovat cap de les seves esmenes presentades
El grup municipal d’ERC- Avancem ha votat en contra dels pressupostos presentats pel govern de la Paeria per l’exercici del 2018. Segons els republicans aquests pressupostos són ficticis, rígids i incrementalistes, no defineixen cap model de ciutat i tampoc contemplen inversions no prioritàries per a la ciutat de Lleida.

Carles Vega, president del grup republicà, considera que el pressupost és rígid perquè més del 80% són despeses fixes i estructurals. “A més, l’equip de govern decideix destinar gran part dels diners a inversions que no són prioritàries al propi funcionament de l’equip de govern i el seu gabinet enlloc de destinar-les a pal·liar els efectes que ha provocat la crisi sobre les nostres famílies”, afirma Vega. Segons Vega per fer un pressupost el més normal seria fer una anàlisi de les necessitats i definir prioritats polítiques, sempre en base a un pla de govern i no des d’una òptica purament incrementalista.

El regidor independentista també diu que els pressupostos pel 2018 són ficticis, perquè l’experiència ens diu que la seua execució està plena d’incompliments. “Ho veiem enguany mateix amb el Pla d’usos de l’Horta: és previsible que s’aprovi aquesta mateixa setmana i en els primers pressupostos que poden recollir el seu compliment, no només no es veu per enlloc cap inversió o actuació de les que es contenen al Pla, sinó que no accepten les esmenes que ERC-Avancem hem presentat”, afirma el regidor.

Finalment, l’edil republicà lamenta que els pressupostos pel 2018 representen la pèrdua d’una gran oportunitat de recuperar un servei públic privatitzat i de millorar la gestió econòmica de l’Ajuntament. “Tampoc podem valorar positivament l’actitud de la Sra. Mínguez i del grup del PSC-PSOE, ja que s’ha mostrat totalment refractària a acceptar qualsevol proposta que no fos les deien que presentaven els seus socis de govern”, finalitza el regidor.

• Intervenció Carles Vega al Ple Pressupostos 2018

• Rèplica Carles Vega al Ple Pressupostos 2018