Vega: “Ros té pressa per aprovar un POUM sense consens ni estudis comercials, ordenança del paisatge, pla de mobilitat i pla estratègic del riu”

Grup Municipal
Altres reptes dels republicans per al 2018 és fiscalitzar el govern en el control de la despesa, la contractació i el compliment d’acords

El president del grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria, Carles Vega, ha denunciat que “l’alcalde pretén aprovar amb presses el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) de Lleida, sense haver buscat abans acords amb els actors socials, econòmics i polítics i sense documents imprescindibles com els estudis comercials, l’ordenança del paisatge, el pla de mobilitat, i el pla estratègic del riu”.
Vega considera que “Ros necessita aprovar el POUM en l’últim any sencer de mandat perquè li han fallat les inauguracions de grans projectes com el Parc del Barrufets, Torre Salses, el Parc de les Arts o el Museu del Clima.”
El republicà alerta que es tracta del projecte més important del 2018, donat que ha de definir com serà la ciutat per als propers 15 o 20 anys i, per tant, “cal més temps per estudiar-lo i consensuar-lo.” A més, destaca que el desenvolupament del POUM l’haurà de fer el proper alcalde, que no serà Ros.”
D’altra banda, “seria bo que el nou POUM s’adeqüés a la nova llei d’ordenació del territori, aturada per l’aplicació del 155”, ha apuntat Vega.

Fiscalització del govern municipal
Vega ha explicat que un altre dels reptes del grup municipal per al 2018 és continuar treballant de forma propositiva i fiscalitzadora com fins ara, però que “vista l’actitud gens receptiva de Ros i el seu pacte estable amb PP i C’s incidirem en la fiscalització del govern municipal”.
En aquest sentit, adverteix: “exigirem a l’equip de govern més control en la despesa i el sobreendeutament–que ja ha rebut un toc d’atenció d’Hisenda-, acabar amb les pràctiques irregulars en contractació i licitacions i complir els acords i plans previstos.”
Entre aquests, destaquen el Pla d’Usos de l’Horta –que no compta amb partides al pressupost-, l’alberg municipal, el Pla Estratègic de Cultura (moció d’ERC-Avancem), els estudis comercials i el pla de dinamització, el Pla del Riu (moció d’ERC-Avancem), el Pla de Mobilitat, l’Ordenança de Paisatge Urbà i el Pla de l’Estació.
Pel que fa a aquest últim, Vega celebra que “Ros dóna la raó a la nostra antiga reclamació de reactivar el Pla de l’Estació i desenterrar els 22 milions d’euros invertits per l’Empresa Municipal d’Urbanisme.”