ERC-Avancem, el PDeCat, la Crida CUP i el Comú exigeixen que no s'enderroqui Santa Cecília fins que no es presenti el projecte de remodelació

Grup Municipal
Els grups municipals han presentat una proposta de resolució conjunta

Els grups municipals del PDeCAT, ERC-Avancem, la Crida-CUP i el Comú de Lleida han presentat una proposta de resolució conjunta que demana que no es faci cap acció d’enderroc ni trasllat de restes humanes dels sectors afectats pel decret de ruïna del pavelló de Santa Cecília del cementiri municipal de Lleida fins que no es presenti el projecte de reconstrucció d’aquest sector als grups de l’oposició.

El passat 13 de desembre es va signar un decret d’alcaldia on es posava en coneixement dels afectats la declaració de ruïna perimetral dels sectors A, B, F i G del departament de Santa Cecília desestimant totes les al·legacions presentades i ordenant l’enderroc dels nínxols. Aquest decret, que no es va publicar al Butlletí Oficial de la Província fins el dia 3 de gener de 2018, no s’esmenta en cap moment el projecte de reconstrucció dels sectors afectats.

Aquest projecte de reconstrucció, en canvi, havia estat explicat en la sessió del Consell Municipal de Patrimoni de Lleida el passat 13 de setembre. Després que els tècnics reconeguessin que la degradació del pavelló funerari responia a la deixadesa i la manca de conservació per part de l’ajuntament de Lleida, es parlava de mantenir i recuperar elements singulars com les façanes, les arcades, els elements comuns i els jardins que conformen el conjunt monumental de Santa Cecília i la reconstrucció de la secció de nínxols mantenint l’arquitectura i l’estètica orginals.

Ara, els grups del PDeCAT, ERC-Avancem, la Crida-CUP i el Comú de Lleida reclamem la còpia del projecte constructiu d’aquesta remodelació, una presentació en el marc de la Comissió de Polítiques de la Gestió i Promoció de la Ciutat i la Sostenibilitat i que, fins que això no passi, tampoc no es faci cap enderroc ni trasllat de restes, tal i com es va aprovar en el ple municipal del 26 de maig de 2017.