ERC-Avancem insta el govern de la Paeria a afrontar la instal·lació de nius de cigonyes amb un pla estratègic respectuós amb els animals

Grup Municipal
Proposa fer una diagnosi de la situació i redactar un protocol d’actuació

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem insta l’equip de govern de la Paeria a encarregar a la Fundació Agenda 21 l’elaboració i planificació d’un pla estratègic de resposta davant la possible instal·lació de nius de cigonya en edificis i altres espais de la ciutat arran la retirada de 25 nius de la teulada de la Catedral en els últims anys. La proposta es presentarà a la Comissió informativa de polítiques de la gestió i promoció de la ciutat i la sostenibilitat del mes de febrer amb l’objectiu que es pugui dur a terme abans de la primavera.
El portaveu d’ERC-Avancem, Josep Maria Baiget, apunta que “l’objectiu del pla és que aquesta situació es gestioni i resolgui amb la màxima celeritat i penalitzant al mínim el benestar de les cigonyes”, ja que es tracta d’una espècie protegida i emblemàtica de la ciutat i la plana de Lleida amb funcions molt importants dins l’ecosistema que hi interacciona.
Baiget adverteix que “és molt probable que el mig centenar de cigonyes que usaven els nius de la Catedral per als seu processos de reproducció els tornin a reubicar en zones properes, degut al seu instint territorial, fet que podria provocar molèsties als veïns i fins i tot rebuig a les comunitats de propietaris potencialment afectades.”
En primer lloc, Baiget proposa “elaborar una diagnosi del nombre de cigonyes que hi ha a la ciutat, estar amatent dels diferents moviments que realitzen amb l’arribada de la primavera i establir un protocol d’actuació basat en disposar de material didàctic i estratègia d’atenció als possibles nius que es puguin instal·lar en diferents indrets.”
En segon lloc, demana “estudiar una pla per tal de poder disposar d’alguns nius artificials en diferents zones de la ciutat” per donar resposta a la pressió que es pot generar arran de la nova situació de manca dels 25 nius que hi havia a la Catedral.
Per últim, considera que cal “establir una interlocució fluida i permanent amb els Serveis Territorials del Departament de Territori i Sostenibilitat i concretament amb els que gestionen els permisos per a retirar o no els nius de cigonyes d’arreu.”