El grup ERC-Avancem reclama informació sobre el Pla d’Ajustament de la despesa

Grup Municipal
Arran d’un requeriment enviat pel Ministeri d’Hisenda a la Paeria

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem preguntarà aquest dijous a la Comissió de polítiques de gestió dels recursos, la seguretat i l’organització municipal quin és el grau de compliment del Pla d’Ajustament presentat per la Paeria davant el Ministeri d’Hisenda per al període 2012-2020 per poder-se acollir al Pla de pagament de proveïdors dels ens locals.
El president del grup, Carles Vega, denuncia manca d’informació sobre la situació econòmica del consistori per part de l’equip de govern: ”hem sabut per la premsa local que el Ministeri d’Hisenda ha enviat un requeriment a l’ajuntament avisant que no es compleix el pla.”
Vega afirma que “el govern municipal ha confiat que, per ella mateixa, es resolgués la situació d’endeutament de l’ajuntament” i reclama que “vist que aquest endeutament ha crescut de manera exponencial, no confiïn que s’arreglin les coses pel seu compte, sinó que cal que apliquin polítiques actives de control de la despesa que serveixi per baixar el deute mantenint la inversió”.
En aquest sentit, ERC-Avancem ha registrat una bateria de preguntes a la Comissió demanant informació sobre el requeriment d’Hisenda; el grau de compliment del Pla d’Ajustament tant pel que fa al nombre de mesures com pel que fa al percentatge relatiu; els objectius del Pla i les previsions de reducció del deute que s’hi establien; les mesures aplicades i les que es preveu d’aplicar per assolir els objectius i per fer possibles les previsions.