Instem la Paeria a defensar la immersió lingüística i el model educatiu català

Grup Municipal
Els grups municipals del PDeCAT, ERC-Avancem, la Crida-CUP i el Comú de Lleida insten l’Ajuntament de Lleida a defensar el model lingüístic català com a eina de cohesió social i a reclamar al Govern de l’Estat que cessi l’aplicació de l’article 155 de la Constitució Espanyola a Catalunya.
En una moció conjunta al Ple de febrer, denuncien que una de les accions més preocupants de l’aplicació d’aquest article és la introducció d’una casella als formularis de preinscripció als centres educatius catalans per al curs vinent per tal que es pugui triar en quin idioma es fan les classes, ja que representa un intent de supressió de facto i per la porta del darrere del model educatiu d’èxit català de la immersió lingüística.
El text que impulsen el PDeCAT, ERC-Avancem, la Crida-CUP i el Comú de Lleida insta l’Ajuntament de Lleida a exigir que s’aturi la progressiva substitució del català que s’està produint en el si de l’administració de la Generalitat i a rebutjar tota acció que ataqui o posi en perill la immersió lingüística i pretengui, així, canviar la política lingüística de Catalunya.
A més, la moció dóna suport al model educatiu català com una eina per construir una societat més cohesionada, democràtica i lliure, i s’insta les administracions que no separin els infants i joves per la seva llengua d’origen.
Així mateix, demana un reconeixement públic al professorat i els altres professionals del sistema educatiu per la seva tasca i es fa una crida perquè la societat faci seu el model educatiu català i es comprometi a consolidar-lo i protegir-lo.
Els grups destaquen que, tant la comunitat educativa com els experts en sociologia i sociolingüística asseguren que la immersió lingüística és un èxit pedagògic i de cohesió social, i un dels elements bàsics per a la pervivència de la llengua catalana.