El grup municipal ERC-Avancem denuncia que Ilnet no té Pla d’Igualtat

Grup Municipal
També es queixa per la brutícia del mercat de Pardinyes i demana explicacions sobre la retirada de llaços grocs

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem a la Paeria denuncia que la concessionària de neteja viària i recollida de residus Ilnet no té aprovat el Pla d’Igualtat, com ha reconegut la pròpia empresa a la Comissió de Seguiment del servei celebrada aquest dimecres.
El portaveu del grup, Josep Maria Baiget, reclama al govern municipal que vetlli perquè les concessionàries compleixin amb la llei en matèria d’igualtat i destaca que “Ilnet només té un 13% de treballadores i, per tant, queda clar que és imprescindible que aprovi i implementi el Pla d’Igualtat”.
Els republicans també denuncien “la deixadesa endèmica d’Ilnet en la neteja del mercat dels dissabtes a Pardinyes” i han reclamat “que es busqui una solució definitiva per acabar amb la brutícia que generen les bosses de plàstic escampades per tot el barri.”
D’altra banda, ERC-Avancem ha demanat informació sobre la denúncia del Comitè en Defensa de la República de Lleida, que diumenge es va queixar sobre la retirada de llaços grocs que membres del CDR havien lligat a diferents indrets de la ciutat per reclamar la llibertat dels presos polítics. Baiget ha advertit que, “si va ser l’equip de govern qui va donar l’ordre a Ilnet de treure els llaços de la via pública, s’estaria utilitzant un servei públic externalitzat per finalitats polítiques, una situació del tot inadmissible.”