ERC-Avancem proposa que la Paeria pengi la bandera gitana el Dia Internacional del Poble Gitano

Grup Municipal
La diada se celebra el 8 d’abril per commemorar el primer congrés gitano, l’any 1971

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem ha sol·licitat al govern de la Paeria que el proper 8 d’abril, en motiu del Dia Internacional del Poble Gitano, es pengi la bandera gitana al balcó de l’Ajuntament de Lleida.
El grup proposa aquesta acció per donar visibilitat al col·lectiu gitano de Lleida, amb una llarga trajectòria cultural i social a la ciutat, com ja es fa en altres ciutats.
De fet, l’any passat la Paeria va atorgar, a proposta d’ERC-Avancem, una placa al mèrit cultural a l’Associació Cultural Gitana de Lleida i el seu president i fundador, Antoni Salazar Giménez, per la seva tasca en la promoció, manteniment i arrelament de la cultura gitana a Lleida i en la recuperació de rumbes i garrotins, així com pel seu treball en l’àmbit de la mediació per a la integració del poble gitano amb el català.
El Dia Internacional del Poble Gitano commemora el primer congrés gitano internacional, celebrat a Londres el 8 d’abril de 1971, on es van consensuar, entre altres, la bandera del poble gitano, el seu himne i el dia internacional. Actualment aquesta diada és motiu de celebració i difusió tant de la cultura gitana com de les demandes dels moviments socials gitanos.