ERC-Avancem insta a obrir un expedient a Moventis per la manipulació de l’enquesta de satisfacció dels usuaris de bus

Grup Municipal
Els resultats de l'enquesta sobre el 2016 facilitats aquest any no concorden amb els de l'any passat
Reclama a la Comissió d’urbanisme que es depurin responsabilitats

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem reclama que s’obri un expedient informatiu a Autobusos de Lleida Moventis, l’empresa concessionària que gestiona el servei d’autobús urbà a Lleida, per manipular els resultats de l’enquesta sobre l’Índex de Satisfacció dels Consumidors de l’any 2016. També demana que es depurin les responsabilitats que s’escaiguin.
Així ho ha sol·licitat a la Comissió informativa de polítiques de la gestió i promoció de la ciutat i la sostenibilitat que se celebrarà el proper divendres. A més, ERC-Avancem ha sol·licitat una còpia de la documentació original de l’enquesta que Moventis va subcontractar a l’empresa auditora Apolda.
El portaveu del grup, Josep Maria Baiget, explica: “volem comprovar fefaentment les dades presentades en l’informe que Moventis va fer públic a la Comissió de serveis públics externalitzats per aclarir per què no concorda la informació sobre la satisfacció dels usuaris de bus d’aquest any amb la que se’ns va facilitar l’any passat.”
“La manipulació dels resultats per pujar la nota del servei és, al nostre entendre, intencionada ja que s’han modificat 10 dels 14 ítems, un fet molt greu que cal restablir”, conclou Baiget.
D’altra banda, ha insistit que “la Paeria hauria d’exercir més control sobre les empreses concessionàries a les quals externalitza serveis.”