ERC-Avancem demana que es fixin criteris objectius per concedir medalles i plaques de la Paeria

Grup Municipal
Plaques i medalles de la Paeria del 2017 Foto: Hermínia Sirvent
Els republicans consideren que cal racionalitzar el nombre de reconeixements per posar-los en valor

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem reclama que l’Ajuntament de Lleida fixi criteris clars per a la concessió de plaques i medalles de la ciutat, uns reconeixements que cada any es donen durant l’acte del pregó de la Festa Major de maig.
Precisament al ple del mes de març, que se celebra aquest divendres, es votarà l’atorgament d’11 plaques a entitats i 17 medalles a persones, la majoria per mèrit cultural, esportiu, o solidari, que se sumaran a les 8 plaques i medalles aprovades el mes passat.
El president del grup, Carles Vega, explica: “podem estar d’acord en la majoria de propostes, però creiem que cal definir millor els criteris, cosa que es posa en evidència quan en aquest ple se’ns proposa concedir una placa a la solidaritat a l’associació Mujeres en Igualdad, una entitat forana i dirigida per diversos càrrecs polítics en actiu d’un mateix partit.”
Vega destaca que “a l’article 2 del Reglament d’honors i distincions només parla de ‘premiar els mereixements especials, les qualitats destacades o altres circumstàncies singulars que concorrin en els guardonats’ però amb tantes plaques i medalles sembla que es vulgui afalagar i acontentar tothom, en una operació de màrqueting polític amb quota de partit inclosa.”
El republicà considera que “cal racionalitzar el nombre de reconeixements per posar-los en valor, perquè si no ho fem els estem desvirtuant.” De fet, es tracta d’un debat que ja s’ha posat sobre la taula en diverses ocasions, però no s’ha concretat cap mesura.
L’any 2017 es van concedir prop de 80 reconeixements de la ciutat entre plaques i medalles.