ERC-Avancem reitera que el crèdit de la Paeria a l'EMU posa en risc l’economia de l’Ajuntament

Grup Municipal
El grup municipal republicà vota en contra dels comptes de l'exercici 2017
El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem ha tornat a alertar que el crèdit participatiu de 10 anys de l’Ajuntament de Lleida a l’Empresa Municipal d’Urbanisme (EMU) posa en risc les finances municipals, com ja ha denunciat reiteradament. Els republicans han votat en contra dels comptes del 2017.
Després del Consell d’Administració ordinari de l’EMU d’aquest dilluns, el conseller d’ERC-Avancem, Josep Maria Baiget, ha denunciat l'elevada xifra d'interessos que s'han de pagar: "amb l’activitat normal de l’empresa no es generen prou recursos per atendre les amortitzacions. Això obliga a generar nou endeutament per refinançar el deute antic, és a dir, més interessos.”
En concret, al tancament del 2017 el deute amb entitats de crèdit era de 60.703.668,01 euros. Es va amortitzar endeutament per un import de 4.913.665,96 euros i es van pagar uns interessos de 1.840.157,80 euros. "Perquè es vegi més clar, per cada 3 euros que retornem de deute, paguem 1 euro en interessos. A aquest ritme d’amortització, i sense formalitzar nou endeutament, acabaríem liquidant el deute en 12 anys pagant més de 20 milions en interessos", ha destacat Baiget.
A més, cal tenir en compte que l’informe d’auditoria posa de manifest la impossibilitat de confirmar les valoracions vigents dels diferents actius, donat que parteixen d’una taxació realitzada a finals del 2015, i segons les normes comptables aquestes només tenen una validesa de 6 mesos.
Baiget apunta: “l’auditoria no entra a valorar si les taxacions efectuades van ser prou ajustades o no, però sí reconeix que a data d’avui podrien ser diferents, i que és difícil de determinar degut a la escassa activitat en la transmissió d’existències.”
De fet, la pròpia auditoria fa esment al punt 2.a) que l’EMU pot continuar en funcionament gràcies al crèdit participatiu signat amb el propi Ajuntament de Lleida, és a dir, que la Paeria torna a rescatar a l’empresa de la seva imminent liquidació.