ERC-Avancem impugnarà els acords del Consell del Consorci per a l’acolliment de persones sense llar

Grup Municipal
Foto arxiu: Paeria
Per incompliment dels estatuts i del Reglament de Participació Ciutadana

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem ha anunciat que impugnarà els acords presos aquest dijous al Consell General del Consorci per a la Gestió i Acolliment de Persones sense Llar perquè s’han incomplert tant els propis estatuts del Consorci com el Reglament de Participació Ciutadana vigent.

La regidora Núria Marín ha explicat que “malgrat estar satisfets perquè s’ha atès la nostra demanda d’obrir al Consorci un espai de participació per entitats que treballen en aquest àmbit, no s’ha fet segons el procediment establert, ja que no està contemplat als estatuts i, per tant, caldria fer-ne una modificació.”

A més, Marín apunta que l’acord també incompleix el Reglament de Participació Ciutadana vigent perquè, segons aquest, “la decisió de crear aquest òrgan de participació no és del govern municipal ni del Consorci, sinó de la Comissió Informativa de Serveis a les Persones o del ple de la Paeria.”

Per tot plegat, ERC-Avancem demanarà que aquest debat es porti a la Comissió pertinent.

D’altra banda, el grup denuncia que els comptes anuals del 2017 s’han aprovat sense facilitar-los als membres del Consorci.